Is bier lekker door pannenkoeken beslag?

Ik heb mijn broer beloofd om vandaag pannenkoeken voor hem te bakken(Jaa,aardig van mij hè?)
Maar nu hebben we geen melk in huis.
Ik heb volgens mij wel een gelezen dat bier ook kan.
Weet iemand of dit lekker is?
En hoeveel moet er doorheen?
Moet er ook nog water bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

Ja, heel lekker zelfs.

Hier heb je een recept van pannenkoeken van bierbeslag.

Benodigdheden:
Voor ongeveer 8 pannenkoeken
- 200 gram tarwebloem
- mespunt zout
- 2 eieren
- 1/2 liter Gouden Carolus Triple (Ook lekker met bokbier!)
- ca.50 gram boter
- 1 eetlepel suiker voor zoete pannenkoeken

Bereidingswijze:
Roer de bloem met een mespunt zout door elkaar. Maak een kuiltje in het midden en breek de eieren er boven. Voeg 2 dl. bier toe en roer dit alles met een garde of een mixer tot een glad beslag. Voeg al roerend de rest van het bier toe. Laat het beslag 30 minuten rusten. Verhit een klontje boter in een pan met anti baklaag en schep met een soep opscheplepel het beslag in de pan en laat het beslag alle kanten uitvloeien,door de pan scheef te houden. Bak de pannenkoeken op een halfhoog vuur aan beide zijden licht bruin. Houd de pannenkoeken warm op een bord op een pan met kokend water.

Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het uitgebreide antwoord!
Ik ga ook deze nog uitproberen.('~')

Andere antwoorden (3)

Mijn vader doet er ook altijd bier doorheen, dat maakt het luchtiger ofzoiets. Maar hji doet het niet in plaats van melk, maar er gewoon bij. Dus ik weet niet of het zonder melk ook lekker is, maar in principe moet het gewoon kunnen denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb er een recept van gevonden:
http://allrecipes.nl/recept/5758/bier-pannenkoeken.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahnee joh, je moet dan alsnog melk gebruiken, bier alleen kan niet

Toegevoegd na 1 minuut:
maar je kan als je het in huis hebt, wel koffiecreamer aanmaken met water, en dat gebruiken als vervanging van gewone melk en dan een scheut bier erbij maakt de pannekoeken idd lekkerder/luchtiger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou,bier kan dus wel hè?
Maar ik heb wel koffiecreamer.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Maar ik ben nu benieuwd naar bier-pannekoeken.;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik ook, laat je het nog even weten hoe het gesmaakt heeft? eetsmakelijk!
Ja hoor, dat kan prima. Het is alleen zonder melk iets bitterder, maar dan doe je er een beetje suiker bij of iets zoetigs als kersenlikeur ofzo (ook lekker met kriekbier)
Je neemt op 200 gr. tarwebloem dan ½ l. bier of pils
1 mespunt zout en 2 eieren.

Doe de bloem in een kom en meng het zout erdoor.
Maak een kuiltje in het midden en doe hier de eieren in.
Voeg 2 dl. bier toe en roer er een glad beslag van. Voeg al roerend de rest van het bier toe. Laat het beslag een half uurtje rusten vooor je het bakt.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee bedankt!Dit ga ik proberen.