hoe kun je blijvend voor zorgen dat iedereen zijn afval zelf opruimt

Toegevoegd na 3 minuten:
hoe kan je er voor zorgen dat iedereen zijn eigen afval opruimt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als we dat eens wisten hadden we nergens meer rotzooi,,
Je kan iemand aanspreken als je iemand iets op de grond ziet gooien.
En verder kan je alleen het goede voorbeeld geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om ervoor te zorgen dat 'iedereen' het afval zelf opruimt is onmogelijk. Er zijn altijd uitbijters zoals in de wiskunde ;).

Om dit echt realiteit te maken moet je denken aan onrealistisch hoge boetes waardoor iemand flink moet betalen bij het niet opruimen van afval.

Dan alsnog is het niet mogelijk iedereen alles op te laten ruimen,, dit is een mooi streven maar geen realiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal er voor zorgen lukt nooit maar je kan wel de volgende dingen doen:
- Zorgen dat het netjes is, in een schone omgeving is men eerder geneigd om het eigen afval op te ruimen.
- faciliteer opruimmogelijkheden. Zorg dat men de rommel netjes kan opruimen
- spreek mensen er op aan, dit kan ook met borden/affiches
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele hoge boetes uitdelen.

In Singapore denk geen enkele inwoner er aan om troep op de straat te gooien. ($500 USDollar boete)

Resultaat: superschoon. Zelf kauwgom eten kan je een hoge boete opleveren.

http://www.vkblog.nl/bericht/58097/Boete_voor_afval_op_straat,_haha!

Stel je voor dat als je de keus hebt om een zakje netjes weg te gooien of 1000 euro boete te moeten betalen.
het is even wennen.

maar het is het geld gewoon niet waard om ook maar een klein beetje te vervuilen met zulke bedragen.

Als je van kleins af aan opgroeit met de regel dat afval op straat gooien 1000 euro zou kosten.
Misschien dat het je op een gegeven moment niet kan schelen, maar als je ook maar 1x die boete hebt gehad, laat je het wel uit je hoofd.

Bij die aso's bij de MCDonalds die alles gewoon naast de auto dumpen zouden ze eens mogen beginnen van mij...

Toegevoegd na 1 minuut:
$10.000 boete om kauwgom het land in te smokkelen haha. Wie durft?

http://www.best-singapore-vacation.com/things-you-should-never-do-in-singapore.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het bewust zijn en noodzaak ervan duidelijk te maken met goede argumenten. Als rotzooi blijft liggen kan er last door knaagdieren en ander ongedierte ontstaan bijv. Dit lijkt me voor niemand wenselijk