Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is watermeloen slecht voor je als je aan het lijnen bent ?

Ik heb een maagband sinds vorig jaar Augustus en ben tot nu toe 14,9kg afgevallen.
Nu dacht ik zelf dat watermeloen een mooie vervanger is van een zoetig tussendoortje omdat het fruit is en grootendeels uot water bestaat maar zitten er verkeerde dingen in en veel calorieën die je toch dik maken en je dus juist geen meloen moet eten als je af wil vallen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Integendeel: Watermeloen is juist heel goed.

"Bij zomerse temperaturen is niets lekkerder dan een sappig stuk watermeloen. Het lest de dorst en is lekker zoet– maar watermeloen doet meer. Het bevat tal van gezonde voedingsstoffen, waarmee onder andere het aminozuur arginine wordt gevormd. Arginine is belangrijk bij de bescherming tegen hartinfarcten, het helpt (via de opbouw van bepaalde stoffen) de bloeddruk verlagen en voorkomt dat het bloed gaat klonteren. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat bij proefpersonen die drie weken lang bij iedere maaltijd een glas watermeloensap namen, de hoeveelheid arginine in het bloed met maar liefst 22 procent steeg. Bovendien bevat watermeloen van alle vruchten het meeste lycopeen, een sterke antioxidant die ook in tomaten zit en die je hart en bloedvaten helpt in topconditie te blijven."

http://www.sante.nl/medisch-dossier/?titel=Hoera-voor-de-watermeloen

Toegevoegd na 1 uur:
Nee, ze maken niet dik, er zitten per 100 gram maar 36 caloriën in.
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=2564
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel goed voor je, er zit heel veel water in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat men alles mag eten, zolang men niet overdrijft mag er geen probleem zijn toch...
watermeloen zijn natuurlijke suikers, heel gezond!
Allesinds beter dan bananen wat calorieen betreft.
Maar het blijft toch relatief, de ene mens verdikt van een glas water, de andere niet, leer je lichaam kennen....

Toegevoegd na 1 minuut:
bijvoorbeeld: ik heb ooit eens een soepdieet gedaan, en ik was 2 kg bijgekomen....daar zit ook water in....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, wat is goed en wat niet... Ik was ook aan't lijnen vorig jaar, uitgebreid calorieen geteld, en toen ik lekker meloen aan't eten was schrok ik toch wel achteraf: ik had ongeveer een kilo (water)meloen op, maar daar zat naar later bleek toch 240kcal in. Gezond is het wel, maar laat je niet verleiden tot teveel, want je hebt zomaar een extra maaltijd naar binnen.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele kilo van iets eten en dan maar 240 kcal binnenkrijgen, vind ik niet echt veel.
itsme
12 jaar geleden
Een kilo watermeloen voelt aan als een liter water drinken. Dat is niet veel als het 35graden is...
Als je gewoon lekker blijft snoepen van gezonde dingen is er niks aan de hand toch? Jouw maag is al verkleind dus in principe moet dat voorlopig genoeg zijn. Als je genoeg natuurlijke suikers eet blijf je je ook gezond voelen. Kolen en fruit werkt daaraan goed mee. Mc donalds en dergelijke helaas niet :(
En nee, 240calorieën valt reuze mee voor 1 kg. Kanjij misschien dan wel 2dagen mee doen. En lekker is het ook nog is. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Watermeloen is oké.

meloen (honing) 100 gr. 28 1.0 6.0 0.0
meloen (water) 100 gr. 24 1.0 5.0 0.0

http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=m
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding