Hoe kun je een snelkookpan op een eenvoudige manier afgieten?

Hutspot gemaakt op advies van de wilde keuken van Wouter Klootwijk.
Dit ivm duurzame besparing of zoiets.
Afgieten lieten ze in de uitzending niet zien.
Het gaat om een Tefal Sensor Super.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375567

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is een afgietdeksel een idee? Wat maakt trouwens dat je de vraag stelt specifiek voor een snelkookpan, is je snelkookpan groter dan je andere pannen, heeft hij andere handgrepen? Of gaat het je om ontsnappend stoom?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In die uitzending zag je wel hoe de soep tegen het plafond zat door het drukventiel te openen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog een kleine aanvulling op mijn reactie
http://tvblik.nl/de-wilde-keuken/snelkookpan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewoon opdrinken joh

Het beste antwoord

Als je het ventieltje open zet, verdwijnt de druk. Haal dan wel de pan van het vuur af. Om het sneller te laten gaan, kun je een straaltje water over de pan laten lopen. Daarna de deksel er af en afgieten maar. Als je zo'n onhandige kiepkanteldeksel hebt zoals mijn snelkookpan (waarmee je dus niet ambachtelijk af kunt gieten), kun je de hele hutspot ook in een flinke metalen vergiet mikken en daarna terug in de pan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Aha, ik denk aan de foto's van de Tefal Sensor Super te zien, dat het met jouw pan onhandig afgieten is vanwege het deksel. De truuk met de metalen vergiet is denk ik het handigst. Of je koopt een afgietdeksel, dat is een soort halve deksel met gaatjes er in. Ook heel handig voor spaghetti.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat ik je vraag niet snap... Je haalt toch gewoon de druk er af en dan giet je het gewoon af?
Daarna heb je de druk toch niet meer nodig?

Toegevoegd na 21 seconden:
PS.
De wilde keuken! Yeah!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haal het deksel er af na de druk af gelaten te hebben Zie dat je een deksel hebt dat je er omgedraaid kunt opzetten en giet door middel van een bescherming tegen de warmte, af. Je kan dit ook met een groot bord
Robby BB

Toegevoegd na 53 seconden:
Je kan ook een vergiet gebruiken