Kan je een taart inde vriezer bewaren??

Ik wil alvast een Moederdagtaart bij de Hema kopen maar kan ik deze dan tot zondag in de vriezer bewaren?? En is het dan nog eetbaar als het ontdooit is of valt het van ellende uit elkaar??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (6)

Nee dan word de smaak minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan heel goed. In de vriesvakken van supermarkten liggen immers ook ingevroren taarten en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen.
Het gaat hoe dan ook ten koste van de smaak, en ook het uiterlijk wordt minder.
Speciale diepvriestaarten zijn bewerkt met allerlei stofjes die ervoor zorgen dat 'ie toch nog enigszins lekker smaakt na het ontdooien.
Een verse hemataart is meestal voorzien van verse room en slagroom. Als je dat gaat invriezen blijft er na het ontdooien een ranzig goedje over.

Waarom bak je zelf geen taart (bv monchoutaart mmmm)?
Of koop een luxe diepvriestaart.
Maar voor een echt lekkere taart....moet je 'm vers kopen zaterdag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt wel mee, bij de bakkerij waar ik werk knallen we de appeltaartjes vaak ook in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, een appeltaartje, dat kan ik me voorstellen.
Maar een speciale moederdagtaart met slagroom ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hema bewaart de taarten ook in de vriezer.
dus de antwoorden van hierboven (en de mijne) samengevat:

-Ja je kan het in de vriezer bewaren, máár de smaak word wel minder.
dus kan je de taart beter vers op de dag zelf kopen/maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De taart is gemaakt van cake met frambozenbessenjam, en gedecoreerd met marsepein.
Op zich is het goed in te vriezen, maar de kans dat het marsepein gaat zweten bij het ontdooien is heel groot, dus ik zou hem nu bestellen en zaterdag afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan, maare:
een ingevroren taart smaakt altijd minder lekker.
streef naar zo vers als mogelijk, is het aller-aller-lekkerst.
hij zal niet uit elkaar vallen
maar de smaak valt wel een beetje uit elkaar.