Wanneer er op een doosje eieren een THT-datum staat van vandaag en ik kook die eieren, hoe lang zijn ze dan nog houdbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

als je ze kookt, moet je ze hard koken. Dan kan je ze nog een aantal dagen bewaren, doe dat wel in een bakje water.

Toegevoegd na 5 uur:
Als een ei hard is gekookt, zijn alle bacterien die er in zitten dood. Dan geldt de THT datum niet meer, want dat is gebaseerd op bacteriegroei in het rauwe ei.

Je moet ze in water bewaren omdat het ei anders uitdroogt. Dat is puur voor de smaak, niet voor de houdbaarheid.
itsme
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
onzin.

Andere antwoorden (3)

Als je eieren gekookt hebt kun je ze niet nog dagen bewaren om ze op te eten, je zal ze dan echt vandaag moeten opeten.En anders kook je ze en bewaar je ze voor pasen voor het eieren zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gekookt ei kun je in de koelkast met temp. maximaal 7 graden celcius 5-7 dagen bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tht datum staat er niet voor niks. Tot die datum is het ei minstens houdbaar. Een paar 2,3 dagen langer zou ik het nog aandurven, maar daarna kun je ze beter weg gooien. Ik heb eens rotte eieren gegeten, je wil niet weten hoe ziek ik er van was. Dat je ze kookt maakt voor de tht datum niet uit.