zitten er meer calorieën in spa rood dan in gewoon water?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
8.3K
Kimath
13 jaar geleden
de dingen waar een mens zich druk om kan maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hahah eigenlijk heb je wel gelijk... maar ik vroeg het me ineens af;)

Het beste antwoord

Spa (rood) is een mineraal water. Dat houd in dat er tov normaal kraan water veel meer en verschillende mineralen (zouten) in zitten.
Je lichaam verbrand geen mineralen maar suikers (koolhydraten), vetten en eiwitten. Die zitten niet in water. Ook niet in mineraal water (minieme sporen die alleen in laboratoria gevonden kunnen worden zijn niet significant om daarbij enigszins te tellen).

Nee dus; in Spa rood zitten niet 'meer' calorieën dan in gewoon water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is afhankelijk van de temperatuur van het water, als je spa rood uit de koelkast haalt en het is 4°C, dan bevat dat minder kcal dan water uit de kraan bij 10°C.

Toegevoegd na 24 minuten:
Inderdaad. de definitie van een calorie: de hoeveelheid warmte die nodig is om 1 gram water 1graad in temperatuur te doen stijgen (bij 4°C). Een kilocalorie is dus de hoeveelheid warmte, nodig om een liter water die graad in temperatuur te laten stijgen.

dus mijn antwoord is helemaal correct. Dus degenen die een minduimpje geven, snappen niets van calorieën.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
huh? hoe komt er nou door temperatuur calorieën bij? komen die vanuit de lucht spontaan aanvliegen? dus we kunnen beter al ons eten koud opeten, dan is het minder calorieën dan warm?
itsme
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ :-)
In beide zit 0 kCal, het antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spa rood is water met koolzuurgas en dat koolzuurgas heeft geen kcal