Bbq uit de vriezer

Kan je vlees wat vorig jaar de vriezer om is gegaan nu nog gebruiken op de bbq?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Het ligt een beetje aan het soort vlees en
ook aan de diepvries.

Voor een diepvries die echt tot - 18 graden gaat geldt
rauwe kip: 9 maanden
Rauw rundvlees: 6 - 12 maanden
rauw varkensvlees: 4 maanden
rauw gehakt, hamburgers, slavinken (dus alle soorten gemalen vlees: 2 - 3 maanden.

Het ligt overigens ook aan de bbq. Heel vaak maken mensen het vlees op een bbq niet gaar genoeg of ze laten het deels verbranden.
Dat is ook al niet gezond.

Voor mezelf let ik trouwens nooit op dat soort dingen> ik eet gewoon alles.
Maar als je gasten krijgt, tja dan hou je daar rekening mee...

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, mijn bron, want mijn antwoord schijnt nogal afwijkend:

http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, na drie maanden max. verliest alles zijn smaak in de vriezer. Bovendien kan er bederf opgetreden zijn.

Dus weggooien en vers vlees kopen voor de bbq.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normale vriezers, die we in onze huishoudens kennen, kunnen niet garanderen dat producten na zo'n lange tijd nog goed zijn. Neem dus liever geen risico en gooi het weg.

Ter vergelijk: industriële vriezers, die producten viel dieper invriezen tot ca -22 graden Celsius, kunnen producten wel zo lang goed houden. Sterker nog, heel veel vlees dat we in de supermarkten aantreffen is jarenlang ingevroren geweest en wordt vervolgens ontdooit voor vers verkocht.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Dit is inderdaad niet verstandig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zou ik niet aan beginnen nee. Zoals al gezegd hier, vlees is maar beperkt houdbaar in de vriezer.

Ik heb een super handige site gevonden, waar alle eetwaren op een rijtje staan met de aanduiding hoe lang je alles kunt bewaren of invriezen. Ik heb het zelf meteen opgeslagen. Je moet even helemaal naar beneden scrollen voor de handige tabel, maar de overige informatie op de site is ook erg waardevol!

Succes met je BBQ, en niet vergeten vers vlees te halen ;-)

http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nope, dat zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja..het kan wel maar ik zou het niet doen als ik jou was