Kan ik een salade met o.a. aardappel, biet, appel, haring en zure room invriezen?

Ik heb veel te veel gemaakt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Kortweg: Neen!
De cellen van de appel en de biet gaan bij het invriezen barsten en zullen dus hun vocht verliezen, de haring ondergaat een gelijkaardig proces en de room riskeert te schiften waardoor je na het ontdooien een niet echt mooi "iets" zal overhouden.
Dus nogmaals : niet doen. Wel kan je het een paar dagen in de koelkast bewaren, dus de volgende dagen effe flink dooreten van je salade :-)
Toch smakelijk eten gewenst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helder antwoord, ik doe het dus niet. Volgende keer een kleinere portie maken. Dank je wel.

Andere antwoorden (1)

De haring die je koopt is al niet één maar al twee maal ingevroren en weer ontdooid.. Het trek flink wat bacteriën aan waardoor ik het zwaar zou afraden..