Ja dat gaat prima, kan je dan echt lang bewaren. Ontdooien gewoon door een dag in de koelkast te leggen.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

jaa tuurlijk kan dat !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! De structuur van boter gaat kapot, je zal zelfs zien dat de boter lijkt te smelten op kamertemperatuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit gehoord van de boterberg? Dat waren duizenden tonnen (gewicht) roomboter die in Nederland niet te verkopen waren (want te duur) die in koelhuizen lagen opgeslagen en later voor een zacht prijsje naar Rusland geëxporteerd werden.
Dus ja, het kan en kan ook zeer lang bewaard worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, je kunt roomboter heel goed invriezen. In de verpakking laten, in aluminiumfolie verpakken en vervolgens in een plastic diepvrieszak of doos doen. Roomboter neemt snel de geur en smaak van andere levensmiddelen aan.
Gezouten roomboter is 3 maanden houdbaar.
Ongezouten roomboter 6 maanden.
Ontdooien, een nacht in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er wel aan wat de huidige houdbaarheids datum is ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, maar dan is hij in de vriezer toch langer houdbaar dan in de koelkast.