Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een DE koffieautomaat?

Stel dat zo'n automaat een paar dagen niet word gebruikt, en ik neem dan het eerste kopje koffie, drink ik dan koffie van een paar dagen oud? Of word dat om de zoveel uur ververst? Dat zou dan betekenen dat ie continu koffie weg gooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Type machine?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey wisl, bedoel je 'tiepmachien'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tiepmachine van DE?? :p

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste koffieautomaten werken met poeder. Op het moment dat jij koffie aanklikt, word er door de automaat de juiste hoeveel instant koffie poeder met heet water gemengd en in het bekertje gegoten.

Het is dus geen oude koffie. Het enige wat de automaat doet is constant een voorraadje water warmhouden, de poeders worden er pas op het laatst bij gedaan.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het verschil dat veel/de meeste(?) DE automaten de koffie per kopje filtert en niet als mengsel in je kopje dropt.
Kimath
13 jaar geleden
Ah, dat is wel beter ja. Anders heb je zo'n drabje onderin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, klinkt logisch, bedankt

Andere antwoorden (1)

De DE automaten die ik ken, werken met een heel dikke substantie, die in de vriezer bewaard wordt.

Dit zit in een plastic zak achtige verpakking, die , als hij ontdooid is, in het apparaat wordt gehangen. Bij het zetten van koffie komt er een laagje "koffie substantie" plus heet water uit de automaat. Dus altijd een 'vers' bakkie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding