Hoeveel van het halal vlees in Nederland komt uit de bio-industrie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, wat is er gebeurd met je vraag hoeveel vlees ongemerkt halal was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderd door GV omdat het uitgaat van een stelling, zonder die stelling eerst te bewijzen, en dan kunnen mensen over de stelling gaan discussieren en dat is blijkbaar niet de bedoeling.
Ik heb 'm opnieuw geplaatst met argumentatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Had ik niet bij stilgestaan, ik dact dat iedereen inmiddels wel de nieuwsberichten hierover had gelezen/gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is hij nou alweer verwijderd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, omdat het blijkbaar niet toegestaan is een vraag die verwijderd is nogmaals te stellen. Ik ben het daar in dit geval niet mee eens, maar vind het niet zo netjes om in het openbaar daar kritiek op te leveren, dus ik wacht rustig af wat ze van mijn bezwaar vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze waren het met me eens, dus hij is weer teruggezet.
Maar wel met de originele tijd van plaatsen, dus bij gister, ik weet niet of er nog iemand op gaat antwoorden nu ie alweer zo ver naar achter geschoven is; da's dan wel weer jammer eigenlijk.

Antwoorden (1)

laten we er maar vanuit gaan dat het biologisch vlees wat te koop is in Nederland niet Halal is. Immers moet scharrel/biologisch vlees zo diervriendelijk moeten worden gefokt.
Halal is niet diervriendelijk.

DUs je kunt er vanuit gaan dat als er vlees als Halal wordt verkocht dit van de bio-industrie is. Die willen immers zo veel mogelijk en zo goedkoop mogelijk produceren.
Halal is een goedkope manier van slachten.

Toegevoegd na 3 minuten:
in de onderstaande link kun je lezen over de bioindustrie en het halal slachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me je beredenering niet zo goed voorstellen.
Halal is voor zover ik weet dieronvriendelijk vanwege de manier van slachten, maar heeft natuurlijk niet als doel om dieronvriendelijk te zijn, dus waarom zouden de dieren voor halal vlees niet biologisch gehouden kunnen worden? En je hebt natuurlijk meer dan alleen bio-industrie en biologisch, scharrel bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn beredenering lijkt me duidelijk. Halal slachten is dieronvriendelijk en past dus niet bij diervriendelijk veehouden.
Als biologisch vlees halal gefokt zou worden, schiet het zijn doel voorbij. Van mij mag het per direct verboden worden. Het is ook wel even schrikken dat Nederland een van de grootste exporteurs is van Halal vlees. En dat komt allemaal uit de bio-industrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slachten is dieronvriendelijk, maar dat betekent dan toch nog niet dat het hóuden van de dieren dus niet gedaan kan worden op een manier die vergelijkbaar is met hoe de dieren leven in de biologische industrie?
Natuurlijk kunnen ze het niet biologisch noemen als het halal geslacht is, maar dat betekent niet dat ze de dieren niet op biologische of vergelijkbare wijze kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik benhet helemaal met je eens, maar het gebeurt dus niet. Als binnenkort het halal slachten in Nederland verboden gaat worden, net als in vele andere landen om ons heen, ik vraag me af wat er dan gebeurt. Dan zal het halal slachten wel helemaal onder vreselijke omstandigheden gebeuren. Ik hoop dat daar streng op gecontroleerd wordt.