Hoe rook je een paprika?

Ongeveer een half jaar geleden heb ik bij een Marokkaans eethuis een heerlijke gerookte paprika gehad, en ik vraag mezelf af hoe ik die ook thuis kan maken. Hopelijk weet iemand een goed recept, ik heb niks op het internet gevonden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4.1K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Inderdaad maar 1 recept gevonden. Kan me niet voorstellen dat je die gemist hebt. Maar voor het geval dat: https://smokeyjohn.nl/paprika-roken
De rest is allemaal voor paprika poeder.
En dan moet je ook nog een rookoven hebben. Geen idee of je zoiets zelf kunt maken. Weet je zeker dat je gerookte paprika gehad hebt? En niet gegrild? Was er verder nog iets mee gedaan, gevuld of zat het door een gerecht heen?
Heb hier nog een recept van gerookte gevulde paprika. (PDF)
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.lupinfood.eu/wp-content/uploads/2016/03/Recept-LupinePaprika-NL.pdf&ved=0ahUKEwitnoO5_8nOAhWlC8AKHZLFAK8QFggnMAM&usg=AFQjCNEUirtsqz_f6EFd77_BafrLzutcVg&sig2=EmDalruBPBf3aPKVUeX20A
dudemeister
7 jaar geleden
Door het grillen komen de zoete smaken naar voren. Een grilpan mag niet ontbreken in je keuken. Bij aubergine gooi ik eerst zout erover dat trekt het vocht eruit, dan droogdeppen en likje olie erover dan in een rete hete grilpan.
heerlijk
dudemeister
7 jaar geleden
favo recept :
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R839508/aubergine-uit-de-oven

Het beste antwoord

Wat je gegeten hebt is een paprika geroosterd op open vuur. Dat gebeurt in de Oosterse keuken ook met aubergines. Je roostert ze rechtstreeks op een grootste pit (wokpit) van een gasfornuis tot ze zwartgeblakerd zijn en laat de paprika afkoelen in een plastic zak of in een afgesloten pan zodat je de vellen gemakkelijker kunt afpellen. Dat afpellen is een kliederboel maar het resultaat is heerlijke paprika met een rooksmaakje. Snij de paprika in lange partjes en besprenkel ze met een snufje zout en wat versgehakte peterselie.

Er zijn bij de Turkse toko of via internet speciale roosterpannetjes te koop die het gasfornuis een beetje ontzien van het vocht en troep wat ontstaat bij het roosteren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+: Het water loopt me in de mond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt voor het mooie antwoord! Ik zal het snel proberen.