Hoeveel stukken vlees voor BBQ?

Beste mensen,

Wij gaan morgen bbq'en met 9 mensen. Hoeveel vlees, salade, stokbrood e.d. moeten we hiervoor kopen? En hoeveel zal dit ongeveer per persoon kosten?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Het hangt een beetje van je gezelschap af. Als het normale eters zijn, kun je rekenen met ongeveer 3 stukjes vlees of vego-happen voor de bbq. Stokbrood: 1 per 2 personen, sausjes: met 4 verschillende sausjes moet je een heel eind kunnen komen, salade: 1 grote pot huzarensalade, 1 grote pot aardappelsalade, 1 grote schaal groene salade en misschien nog een fruitsalade en dan moet je een heel eind kunnen komen.
Voor 10 euro pp. kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9 mensen = 90 euro aan producten.

4 stuks vlees.-- karbonade,kip,worst,shaslick X 9=36 stuks
salade. -- ca 1 kg
stokbrood -- 5 stuks

dit is ongeveer 10 euro p.p.

Maar reken erbij.------>> Drank, kolen. aanmaakblokjes

Dus hou voor de zekerheid een bedrag van 17,50 euro aan p.p.

Dan zijn je kosten gedekt, tenzij je met 9 alcohollisten gaat bbq-en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt helemaal af van de samenstelling van je gezelschap. Ben je met allemaal mannen dan heb je over het algemeen wat meer vlees en wat minder salades nodig. Ik ga even uit van een mix tussen mannen en vrouwen.

10 euro per persoon is een hele grove schatting. Ga je het bij de slager halen of bij de supermarkt?

Haal je voor 9 mensen vlees, salades, stokbrood, kolen etc dan moet je rekenen op een bedrag tussen de 100 en 150 euro. Drank niet meegerekend.

3-4 stukken per persoon. Dus als voorbeeld:
1 worst
1 portie sate (2-3 stokjes)
1 hamburger

Je kunt de hamburger ook vervangen voor een stuk spare ribs. Een stuk is dan een deel met 4 ribbetjes (dus niet een hele lap :))

Als salade kun je kiezen voor een pasta-salade, aardappel salade (grote pot bij de supermarkt) en wat "groenvoer" Dus plakjes komkommer, stukjes paprika etc) Als een pasta salade teveel werk is kun je bv een 5 tal tomaten in partjes snijden, bolletjes mozarella en wat groene pesto mixen en in een grote schaal doen, doet het altijd erg goed.

Sauzen heb je altijd teveel. Zorg voor voldoende pindasaus (wijco is mijn favoriet). Dit gaat met stokbrood en sate altijd hard. 9 man 3-4 grote stokbroden. Een rode saus en knoflooksaus en je bent helemaal klaar.

Vergeet het bier en de gezelligheid niet. Barbeque 45 minuten voor aanvang alvast aansteken. eet smakelijk!