Als je eieren die over de datum zijn in een pan koud water doet en ze staan rechtop in de pan,zijn ze dan gewoon niet vers meer of echt al bedorven?

Zijn eieren ht 09-03
Is me niet duidelijk of ze dan ook niet meer eetbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Eieren die rechtop staan in de pan, maar niet bovenop drijven, zijn nog goe.

Wanneer je eieren in een kopje water doet en het ei :
op zijn zijkant blijft liggen, is het ei vers.
op de bodem blijft liggen en met de punt een klein beetje schuin omhoog wijst, is het ei ongeveer 1 week oud.
op de bodem blijft liggen maar met de punt helemaal omhoog wijst, is het ei ongeveer 2 à 3 weken oud.
blijft drijven, is het bedorven en kun je het niet meer eten.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan ze dus gewoon gebruiken,bedankt Erna
teusvh
8 jaar geleden
Als je een ei donker en koel bewaart blijft-ie zomaar een half jaar goed. Of langer. En dan drijven ze echt een heel stuk boven water.
Tip: tik de eieren als je er aan twijfelt een voor een kapot boven een kopje. Als er dan een slechte tussen zit zie en ruik je dat direct.