Als je gaat dieeten is dan kauwgom ook slecht voor je?

Ik moet en zal afvallen nog suggesties???
Ik moet het weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
je hebt hier ook al goede tips gekregen: http://www.goeievraag.nl/vraag/goeie-manieren-vallen-aantal-kilojes.171081
veel succes met afvallen, wat voor manier ga je proberen?

Het beste antwoord

Nu kom ik met een heel ander antwoord: ik heb altijd begrepen dat het kauwen van kauwgom de spijsvertering stimuleert. Je hersenen krijgen door de kauw bewegingen prikkels waardoor de rest van je lichaam reageert in de vorm van verteren. Ik heb het even voor je opgezocht:

''Volgens het ziekenhuis is uit onderzoek gebleken dat kauwgon kauwen de spijsvertering bevordert''.

Hoe dan ook zou ik me niet zo druk maken over een kauwgumpje. Het is een meer dan prima alternatief voor een snack en als je toch op die tour gaat, probeer ook eens smintjes.. piepklein, in verschillende smaken en nauwelijks calorieën!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor je raad

Andere antwoorden (5)

Versterkt wel je honger gevoel plus dat er calorieën inzitten hoe weinig dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je kunt gewoon kauwgom eten, zolang het maar suikervrij is (geen bubblegum dus).
Niet teveel, want door de zoetstoffen kun je last van je darmen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het versterkt je honger gevoel en er zitten calorieen in.
Maar het is wel handig als je gaat koken, het voorkomt dat je blijft proeven en snoepen.
Omdat er al iets in je mond zit met een sterke smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water kan je een heel goed gevoel geven, dat je vol zit
het is zuiver en cal arm
veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat ik hier de stelling een beetje voorbij ga, maar ik begreep dat je wil afvallen. Tegenwoordig maakt iedereen zich maar druk om sporten en gezond eten, wat natuurlijk ook belangrijk is.

Maar is het niet opvallend dat één persoon makkelijker afvalt als een ander? Ik denk dat het te maken heeft met je lichaam en hoe die vet opslaat. Ik denk dus dat het een hormonen kwestie is.