Een leuke paasbrunch of high tea.

Met allemaal lekkere zelfgemaakte hapjes zoals scones, quiche, cupcakes, taartjes, sandwiches.

Dan een wit tafellaken gedekt, met etagères en overal mini viooltjes. Versier je gerechtjes ook met viooltjes, deze kun je gewoon eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets verrassends en vernieuwends wilt, dan lijkt het me leuk om juist niets te doen wat met Pasen "normaal" gesproken wordt gedaan.
Dus: geen paastakken, geen paaslunch/paasbrunch, geen ontbijt op bed, geen vrolijke lentekleurtjes en natuurlijk vooral geen eieren!!!

Bijvoorbeeld in plaats van paastakken: een donkergekleurd bloemstuk. Een lunch / brunch aan een ongedekte, niet versierde tafel met een simpele boterham pindakaas en geen ei!
Saai hè?

Ander idee: doe alles in de sfeer van bijvoorbeeld Halloween, of Valentijn.

Of "gewoon" gezellig, zoals je altijd doet, omdat het gaat om het samenzijn en pasen inmiddels ook al een commercieel feestje is geworden.

In iedergeval wens ik je veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik nodig altijd mijn vrienden uit voor een 'inloop-buffet' op voorwaarde dat iedereen iets te eten of drinken meeneemt. Het is altijd een verrassing wat er op tafel staat!
Dit jaar maakt mijn vriend een zalmtartaar (recept is nog onbekend) en ik wil een vegetarische pate maken.

Vorig jaar hadden we een paar toppers: iemand nam een brood gevuld met prei, ei en kaas mee, nog iemand kwam met Whoppers (ja de echte!) in stukjes aan een prikkertje, en een ander nam een bord zelfgemaakte vegetarische sushi mee. Smullen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt heel lekker! +
Misschien is een ei-vrij Pasen wel een leuk, verrassend idee?
Het blijft immers vreemd om de nieuwe lente, nieuw leven, te vieren met iets dat zoveel dood en dierenleed veroorzaakt (voor commerciele eieren worden veel kippen opgesloten en gedood).

Bijvoorbeeld een lekker eivrij Paasbrood maken (bron 1), of lekker makkelijk: er eentje bestellen (bron 2).
Of een heerlijke veganistische chocoladecake bakken (bron 3).

Misschien niet erg verrassend, maar altijd leuk: dingen bakken in leuke vormen, bijvoorbeeld allemaal bloemen of Jezus-figuren.