Hoe kan ik voorkomen dat ik te snel mijn eten opeet?

Hallo,

De laatste tijd merk ik dat min of meer mijn eten
echt zit op te schrokken. Maar omdat ik zelf mijn eten
kook valt de schade nog mee. Des al niettemin heb
ik achter wel last van een hardnekkig hik en buikpijn.

Hoe kan ik meer bewust mijn eten opeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Allemaal hele goede tips hierboven - verstandig vooral....

Maar ik kook al járen voor mezelf, en vind het buitengewoon ongezellig, om, na een half uur koken, starend naar de muur het naar binnen te werken.

Ik steek mijn waxientjes aan, dek een dienblad gezellig met een servetje, pepermolen, glaasje enz, en kook bewust zó, dat er iets gezelligs begint op de tv, als ik wil gaan eten.
Een film, of iets leuks op Animal Planet of National Geografic - niet het nieuws of een discussieprogramma...
En dan ga ik heerlijk met mijn dienblad/tafeltje op schoot zitten genieten van dit rustmoment in mijn drukke dag - ik zit dan helemaal op m'n gemak, en zit niet te bedenken, wat ik allemaal straks nog 'moet' doen, waardoor ik zou gaan schokken en haasten met m'n eten.
Dit is 'me-time'.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Dat doe ik ook, ik maak er een mooi feestje van, ook al eet ik alleen is is et maar een eenvoudig gerecht. Met respect voor het voedsel en om echt te genieten van de smaken en de rust!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

het is misschien wel onnozel,
maar vraag aan je ouders hoeveel keer dat je moet kauwen op je eten.
mijn broer had dat ook, en dat hielp.
je kan ook trager eten met de gedachten dat er iets kan gebeuren dat je stikt.
dan wordt je bang en ga je vanzelf trager eten omdat je niet wil dat dat gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan moet je niet gaan kokhalzen als je aan zo'n 'enge' gedachte denkt. ;). xD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, grapjas!
Maar ik begrijp niet waarom je het aan mijn 'ouders' zou moeten vragen. Mijn bejaarde moeder zal me wel wat raar aankijken als ik dit zou vragen ;-)
leg af en toe je bestek neer
kauw minstens 15 keer op elke hap
lees de krant oid niet tijdens het eten
kijk geen tv als je eet
probeer heel bewust te eten
observeer geur, kleur, smaak,
en het het gevoel van de diverse soorten voedsel in je mond
eet smakeklijk! en geniet ervan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer te eten met mes en vork. En spreek met jezelf af dat je die na iedere 2 happen weer even weg zet. Zo eet je wat langzamer en ook wat bewuster. Vermijd ook de tv als je aan t eten bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eet met de stokjes van de chinees dan doe je wel 15 minuten over je bordje met eten

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen na elke hap je bestek neerleggen en kauwen tot het een papje is in je mond. Ooit werd mij eens verteld dat de tijd voor het opeten van je maaltijd minstens 20 minuten zou moeten duren.