hoelang duurt het voordat als ik een banaan eet, het mij pas energie leverd??

ik zou dit eigenlijk wel graag willen weten :o omdat ik best wel het antwoord zou willen weten, aangezien ik 6x per week sport;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.5K

Antwoorden (2)

Een banaan levert zeer snel energie, net als alle andere vruchten. Maar omdat banaan meer suikers bevat, merk je het sneller. Binnen een par minuten wordt het al opgenomen in het bloed.

Daarom zie je topsporters ook af en toe een hapje banaan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suikers worden pas in de dunne darm in het bloed opgenomen. Bij duursport is het geen probleem om een banaan te eten voordat je die suikers echt nodig hebt. Bovendien is het gewoon prettig om iets in je maag te hebben en een energieleveraar is dan mooi meegenomen. Heb je echt snel energie nodig bij topsport dan kun je beter een energy drink nemen, die daar helemaal voor gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor uw reactie! :D