Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er wel eens soep in een uitgeholde Italiaanse bol gegeten?

Welke soep is daar geschikt voor? Verdere tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe elke soep is geschikt, maar het beste gaat het met een beetje ingedikte soep. De bol aan de onderkant een beetje recht snijden, zodat 'ie blijft staan. En de bol vullen en dan meteen opdienen.

Geniet ervan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor de tip van het vlak snijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er hoeft waarschijnlijk niet veel vanaf, meer optisch om hem lekker recht te laten staan.

Andere antwoorden (5)

Ik heb daar een keer kerriesoep in gegeten en die was inderdaad wat dikker. Dat moet ook wel want dunne soep maakt de buitenkant erg snel zacht.

Ik ben blij met deze vraag, dat geeft me weer een leuk idee voor het eten van vandaag of morgen, zal er dan een goed gevulde minestrone in doen om in Italiaanse stijl te blijven.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden
clam chowder, een dikke mosselsoep. We aten dit een paar keer in Amerika. De mosselen waren heel klein gesneden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het goede antwoord is al gegeven, maar ideeën hebje nooit teveel toch? Pompoensoep zou je kunnen doen! Helemaal in het seizoen. Pompoen tot pulp hakken, room erbij, even de blendeer erop, verse bieslook, beetje komijn erin, wat peper... MJAM!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het serveren van soep in een Italiaanse bol, moet je er opletten dat de Italiaanse bol geen zachte zijkanten heeft. Je kunt de bol van tevoren even in de oven doen om hem weer lekker knapperig te maken.

Het recept dat ik ervoor gebruikt heb was: een stevige minestrone. Voor de soep opgediend werd , moest het uitgeholde broodje met 2 - 3 eetlepels geraspte kaas in de oven gedaan worden (5 - 8 minuten). De kaas moest gesmolten zijn.

Ik vond het wel een 'spannende' manier van opdienen, maar het was een succes.
Soep en bol bij elkaar zijn wel vullend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm lekker met die kaas erin +1
Ik! Pompoen soep. Heeerlijk!

Gooi wat verse koriander op de soep; extra lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding