Hoe komt het dat het knettert?

Hoe komt het dat die knetter chocolade (zie afbeelding). Knettert? En waarom achter in je keel, niet bijv op je tong? En waarom brand mijn keel na het 'knetteren'? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat het hetzelfde werkt als bij Pop Rocks, jeweetwel dat knetterende snoep.
Dat wordt op de volgende manier gemaakt:
"The candy is made by mixing its ingredients and heating them until they melt into dust, then exposing the mixture to pressurized carbon dioxide gas (about 600 pounds per square inch; approx. 41.37 Bar) and allowing it to cool. The process causes tiny high pressure bubbles to be trapped inside the candy. When placed in the mouth, coming into contact with saliva the candy breaks and dissolves, releasing the carbon dioxide from the tiny atmosphere bubbles, resulting in a popping and sizzling sound and leaving a slight tingling sensation. The bubbles in the candy pieces can be viewed when aided by a microscope."

Dus in het geval van jouw chocola zouden ze dan koolzuur toevoegen aan de vloeibare chocola, zodat er bubbeltjes koolzuur met een hoge druk in ontstaan als het hard wordt. Door je speeksel barsten die bubbeltjes.