elke dag 1 teen rauwe knoflook gezond?

1 teen rauwe knoflook aan stukjes gesneden op een bruine boterham met een beetje campina knoflookboter (voor de smaak), gezond of gevaarlijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo "gezond" voor je relaties en omringende mensen... of ze moeten met je meedoen natuurlijk ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op naar de shoarmaboer :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol, wat mijn omgeving zegt zal me eigenlijk een worst zijn, ik douche elke dag en dat is al meer dan ik van sommige van mijn vrienden kan zeggen =) Ik wilde het gewoon even zeker weten, ik hoorde laatst wat over dat het de kans op maag en hersenbloedingen vergroot dus ik denk, ff vragen.
zondag
13 jaar geleden
Daar geloof ik niks van. Knoflook is gezond. Verlaagt ook hoge bloeddruk, heb ik gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee of het bewezen is maar een collega van me blijft het hardnekkig volhouden...

Het beste antwoord

Hartstikke gezond!!
Nog beter is het de knoflook een tijdje in de olijfolie te laten liggen en dan opeten. Wordt het beter opgenomen.

Maar iedere dag een teentje knoflook en een uitje helpt hart-en vaatziekten en sommige vormen vna kanker verminderen. Het is een zeer sterk anti-oxidant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel knoflook kan echter wel leiden tot een onaangename geur van het zweet. Voor de rest zie het bovenstaande antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook.. en ik denk dat het per persoon verschilt. Ik eet zo ontzettend veel knoflook (vaak ook rauw) en niemand klaagt, terwijl ik echt eerlijke collega's en vrienden heb die me gerust zouden zeggen als ik zou stinken.
Het is zeker wel gezond.

Ik dacht ook knoflook te gaan eten tegen mijn hoge bloeddruk.
Blijkt dat ik dan zeker 15 teentjes per dag zou moeten eten voor enig effect.
Dat ga ik maar niet doen.

Er bestaan ook knoflookpillen.