Waarom zitten soepballetjes in blik in gelei?

Als ik soepballetjes uit het blik haal, vind ik het altijd zo geglibber om de balletjes met een vork er uit te krijgen. Ik hoef die gelei niet in mijn soep. Waarom zit het niet in sap zoals knakworstjes? Dan zou ik dat wat makkelijker kunnen afgieten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

je kunt die gelei echt gewoon bij de soep in doen hoor het is als het ware gewoon bouillon maar dan is het alleen gestold(door bindmeel wat uit de botten komt bij het bouillon trekken). Maar als je het gelei echt niet wil leg het blikje even in warm water en het gelei is vloeibaar geworden en kun je er net zoals knakworsten uit vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag is waarom het in gelei zit en niet in sap..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, dat antwoord moet ik je schuldig blijven, maar zo kun je je t probleem met het gelei wel vrij makkelijk oplossen.