Afbakbroodjes??

Ik heb net een nieuwe combi magnetron, met een hetelucht oven, grill e.d., hoe kan ik nu het beste en op hoeveel graden/ watt de broodjes afbakken?
Staat niet in het boekje beschreven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
56.5K

Het beste antwoord

Ik heb intussen mijn 3e combi oven, dus ik heb aardig wat ervaring opgedaan. Voor afbakbroodjes adviseer ik om de oven echt voor te verwarmen op 200. Dan de broodjes er in en 8-10 minuten later zijn ze perfect.
Zonder voorverwarmen bakken ze ook wel af, maar dan zijn ze niet mooi bruin.
Grill en magnetron gebruik je niet bij afbakbroodjes.

Wat erg goed werkt: snij met een scherp mes de broodjes al een eind in voordat je ze afbakt. Na het afbakken snijd je ze dan gemakkelijk verder open, zonder dat je het hele broodje verkruimelt, stuktrekt of anderszins mishandelt.

Smakelijk eten!

PS. Toen ik mijn allereerste combi kocht in 1990, heb ik in de proefkeuken van de importeur een lesdag gehad. Veel tips & trics geleerd, vooral over het combineren van 2 functies en het zelf maken van automatische programma's met verschillende achtereenvolgende standen en temperaturen. Als je ooit zoiets ergens kunt volgen, zou ik het zeker doen. Ik heb er nu nog profijt van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie nu pas het antwoord hierboven. Als je de grill erbij gebruikt, wordt de bovenkant erg bruin en de rest blijft bleek. Je hebt dan ook veel kans dat de broodjes verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat staat bij de broodjes op de verpakking.
Meestal is dat 8 minuten op 220°C, niet de magnetron maar de oven dus.
itsme
13 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat de heteluchtoven alleen meestal flut is, dus ik gebruik meestal een combinatie van grill + hetelucht, gewoon allebei op max maar dan wel om de paar minuten even kijken of ze al gaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor altijd de heteluchtoven. Bevocht de broodjes voor het bakken met water en bak ze gedurende 8-10 minuten in een voorverwarmde oven bij ca. 190-220 graden celcius mooi bruin.