Ik heb wat room gemorst op een kartonnen verpakking. Ik heb het met een papieren doekje even afgeveegd kan de verpakking nu gaan schimmelen ?

Door sporen die achter blijven.
Of is daar te weinig meer voor op de verpakking omdat het afgeveegd is.
Ik zag geen room meer zitten.
De verpakking is van een pakje lucifers waar het fornuis mee word aangestoken.

Misschien een rare vraag maart het was bij een bejaarde vrouw thuis waar ik wel eens voor zorg en de vraag is meer omdat ik me ongerust maak over haar gezondheid (kruis besmetting etc)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je het er over hebt, ik vraag het me nu ook af? Goeie Vraag +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik ook!!

Het beste antwoord

in principe kan room vooral gaan stinken omdat het zuur wordt en het kan ook schimmelen

Echter zoals je het beschrijft zou ik me niet te druk maken. Er is in principe altijd iets room achtergebleven (dat is in het karton getrokken en dat krijg je niet afgeveegd). Als je echter de rest afveegt droogt het weer op en droog en schimmel gaan niet goed samen. Dus zolang het geheel droog blijft kan het eigenlijk niet echt schimmelen.

In theorie zou dat doosje als het ooit nat wordt nog een restje voedingsbodem voor schimmels hebben, maar het is maar weinig en waarom zou het nat worden, lucifers houdt je droog, dus: geen zorg, daar gaan geen ziekteverwekkers op groeien
amigo