Hoe maak je je voorraadkast compleet en wat moet er allemaal in en hoeveel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Compleet hangt wel erg af van jouw persoonlijke voorkeuren maar als basisvoorraad kom je een aardig eind met onderstaand lijstje: koffie thee kristalsuiker basterdsuiker bloem maïzena aardappelmeel paneermeel rijst macaroni spaghetti olie azijn slasaus en /of mayonaise bouillontabletten(vlees-kip-groente) blik tomaten op sap pakje soep pakje witte saus blik doperwtjes blikje zalm blikje worstjes pak gedroogde peulvruchten potje augurkjes potje uitjes blikje vruchten op siroop flesje of blik vruchtensaus of siroop --------------------------------------------------------------------- Basis voorraad smaakmakers zout gemalen peper peperkorrels nootmuskaat paprikapoeder kerriepoeder kruidnagelpoeder of kruidnagelen gemberpoeder mosterd laurierblaadjes vanillesuiker en/of stokjes kaneel aroma worcestersaus tomatenpuree tomatenketchup ketjap asin = zoute ketjap ketjap manis = zoete ketjap sambal oelek --------------------------------------------------------------------- vriezer gesneden brood pak diepvriesgroenten zak patates frites of aardappelschijfjes pak diepvries-vis diepvries-kip pakje bladerdeeg diepvries pudding pak of doos vanille ijs

Bronnen:
http://zuinighuishouden.web-log.nl/zuinigh...

Houdbare dingen zowiezo!! Rijst, aardappelen, vleeskruiden, pasta, frisdrank en sap (houdbaar sap natuurlijk). Misschien een koekje of snoepje voor bij de thee/koffie, en koffie en thee natuurlijk!! En hoeveel hangt af van hoeveel personen in je huishouden wonen.. Toegevoegd na 1 minuut: Wc papier, shampoo en douche gel, tandpasta, wasmiddellen, spons of afwas borstel evt. Extra wc borstel en/of nieuwe tanden borstel... Dat soort dingen zijn fijn als je die in huis hebt als het plotseling op is.

koffie thee kruiden pasta rijst pastasaus appelmoes mayo ketchup curry koffiecreamer suiker pannekoekbeslag broodbeleg (hageslag, vlokken) cornflakes andere sausjes zoals peperroomsaus, chicken tonight blikjes zalm, tonijn, knakworstjes rookworst aardappelpuree Frisdank wc papier keukenrol afbakbroodjes crackers beschuit Het is maar goed dat ik zo'n grote kast heb!

Dat ligt er heel sterk aan hoever je van de winkels woont . Als je op de Mokerhei woont , moet je van alle dingen die je regelmatig eet enorme voorraden aanleggen . Anders moet je voor elk wissewasje naar de winkel . Stel voor jezelf vast wat je veel gebruikt of eet . Ik sla altijd zoveel in , dat ik minstens 'n maand voort kan . Ik ga niet voor 1 sinaasappel naar de winkel . Dat kost meer aan brandstof dan het artikel wat ik koop .

Dat ligt er volledig aan hoe groot je opslagruimte is. Heb je weinig ruimte dan is het handig om alleen lang houdbare aanbiedingen in te slaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100