Hoe maak je je voorraadkast compleet en wat moet er allemaal in en hoeveel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!!

Het beste antwoord

Compleet hangt wel erg af van jouw persoonlijke voorkeuren maar als basisvoorraad kom je een aardig eind met onderstaand lijstje:

koffie
thee
kristalsuiker
basterdsuiker
bloem
maïzena
aardappelmeel
paneermeel
rijst
macaroni
spaghetti
olie
azijn
slasaus en /of mayonaise
bouillontabletten(vlees-kip-groente)
blik tomaten op sap
pakje soep
pakje witte saus
blik doperwtjes
blikje zalm
blikje worstjes
pak gedroogde peulvruchten
potje augurkjes
potje uitjes
blikje vruchten op siroop
flesje of blik vruchtensaus of siroop

---------------------------------------------------------------------

Basis voorraad smaakmakers

zout
gemalen peper
peperkorrels
nootmuskaat
paprikapoeder
kerriepoeder
kruidnagelpoeder of kruidnagelen
gemberpoeder
mosterd
laurierblaadjes
vanillesuiker en/of stokjes
kaneel
aroma
worcestersaus
tomatenpuree
tomatenketchup
ketjap asin = zoute ketjap
ketjap manis = zoete ketjap
sambal oelek
---------------------------------------------------------------------

vriezer

gesneden brood
pak diepvriesgroenten
zak patates frites of aardappelschijfjes
pak diepvries-vis
diepvries-kip
pakje bladerdeeg
diepvries pudding
pak of doos vanille ijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Houdbare dingen zowiezo!! Rijst, aardappelen, vleeskruiden, pasta, frisdrank en sap (houdbaar sap natuurlijk). Misschien een koekje of snoepje voor bij de thee/koffie, en koffie en thee natuurlijk!! En hoeveel hangt af van hoeveel personen in je huishouden wonen..

Toegevoegd na 1 minuut:
Wc papier, shampoo en douche gel, tandpasta, wasmiddellen, spons of afwas borstel evt. Extra wc borstel en/of nieuwe tanden borstel... Dat soort dingen zijn fijn als je die in huis hebt als het plotseling op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koffie
thee
kruiden
pasta
rijst
pastasaus
appelmoes
mayo
ketchup
curry
koffiecreamer
suiker
pannekoekbeslag
broodbeleg (hageslag, vlokken)
cornflakes
andere sausjes zoals peperroomsaus, chicken tonight
blikjes zalm, tonijn, knakworstjes
rookworst
aardappelpuree
Frisdank
wc papier
keukenrol
afbakbroodjes
crackers
beschuit

Het is maar goed dat ik zo'n grote kast heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een grote voorraadkast
Dat ligt er heel sterk aan hoever je van de winkels woont . Als je op de Mokerhei woont , moet je van alle dingen die je regelmatig eet enorme voorraden aanleggen . Anders moet je voor elk wissewasje naar de winkel . Stel voor jezelf vast wat je veel gebruikt of eet . Ik sla altijd zoveel in , dat ik minstens 'n maand voort kan . Ik ga niet voor 1 sinaasappel naar de winkel . Dat kost meer aan brandstof dan het artikel wat ik koop .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet echt wat de vraagsteller vraagt... Maar ik vind het wel een goed antwoord... Dus ik weet nog niet of ik het een + zal geven :p... Ik denk er nog even over na :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je omkoopbaar ? Maar dat terzijde . Ik vind het 'n heel goed advies . Wat voor de een goed is , wil niet zeggen dat het universeel goed is . HET LIGT DUS WEL DEGELIJK AAN DE PLEK WAAR ZE WOONT . Ook als je 'n huis gaat kopen moet je op die dingen letten . Als er geen winkels in de buurt zijn raak je het huis VEEL MOEILIJKER KWIJT .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het ook een goed advies van yann1 (al mag het ook wat zachter in je reactie) Het hangt er vanaf wat je vaak gebruikt.
Dat ligt er volledig aan hoe groot je opslagruimte is. Heb je weinig ruimte dan is het handig om alleen lang houdbare aanbiedingen in te slaan.