Waarom zitten de befaamde sultana koekjes niet meer in een verpakking van drie koekjes maar 2 koekjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Omdat drie koekjes teveel (calorieen) was voor een tussendoortje. De fabrikant wil het extra gezond laten lijken (want het blijft ordinair, suikerhoudend snoep natuurlijk) door maximaal 99 calorieen in een verpakking te stoppen. De koekjes zijn ook iets dunner geworden.

Er zit dus ook minder koek in het pak, al lijkt het er eentje meer. En ze zijn duurder geworden (ook plastic heeft zijn prijs). Voor deze suggestie van gezond bezig zijn (want dat ben je met Sultana's eten niet per definitie) betaal je dus een paar dubbeltjes extra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je minnaar heeft je nieuwe Avatar blijkbaar ook herkend Marleen.
Wat een absurde -.
Dikke +, ik wist dit nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voelde hem al aankomen toen ik het in de supermarkt zag, en vond tot mijn verrassing ook nog een bron die het bevestigt. Tja, die minnen he......iemand zal nog wel denken dat sultana's een hééél gezond tussendoortje zijn. Sneu eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't ligt er net aan waarmee je het vergelijkt. Vergeleken met een gevulde koek (met roomboter gemaakt) zal een sultana zeker afsteken als gezond :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, maar dat is niet de suggestie die wordt gewekt. Bedoeld of onbedoeld denken mensen (vooral ook moeders van kinderen die eigenlijk al een beetje op de kalorietjes moeten letten) dat het een gezond tussendoortje is, terwijl het barst van de suiker en de calorieen. het is prima voor voor hele slechte etertjes, maar juist hele goede etertjes tikken ze in groten getale weg. Het zelfde geldt trouwens voor evergreens en mueslirepen enzo. Ze hebben een - onterecht - aura van gezondheid, dat ze feitelijk niet waar kunnen maken.
Eigenlijk is het zoiets als een vetvrije lollie........

Andere antwoorden (3)

Ik weet dat sommige met 2 in een pakje zitten, maar ik weet niet of dat bij alle zo is. Dit is omdat het een ander product is, ze meer winst willen maken, het makkelijker etc. De exacte reden weet je alleen als je contact opneemt met sultana.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recessie slaat zelfs daar toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt erg veel op een verkapte prijsverhoging,als de prijs voor 2 even hoog ligt als vroeger die voor 3.