mag je voorgesneden boontjes uit de supermarkt invriezen?

Ik heb laatst voorgesneden boontjes gekocht in de supermarkt en in de vriezer gelegd. Nu kreeg ik te horen dat ik boontjes helemaal niet mag invriezen, alleen als ze gekookt zijn.
Is dit zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ach, je krijgt er niks van hoor. Ze zullen alleeen erg slap zijn na ontdooien. Plus minder smaak. Gesneden boontjes hebben al open snijrandjes. Is vochtverlies. Liever gelijk opeten of inderdaad blancheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het mag wel, maar het is minder lekker. Het beste is om de boontjes even kort te blancheren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blancheren
bamibal
13 jaar geleden
Nee, je moet ze niet eerst koken maar wel twee minuten blancheren: kokend water er overheen doen en twee minuten laten staan.
Het doel van blancheren is het garen van groente zonder kleurverlies en, bij koolsoorten, het wegnemen van de bittere smaak.
Amadea
13 jaar geleden
Beste is de groente even 'n 2tal min te blancheren en afspoelen met koud water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag wel maar ik denk dat de voedingswaarde ook behoorlijk achteruit gaat met invriezen buiten dat ze slap worden en kleur verliezen.