Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn poedersuiker weer poederig?

Het zijn nu allemaal kleine klontjes. Hoe maak ik er weer poeder van en hoe voorkom ik dit de volgende keer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wij hadden vroeger een electrische koffiemolen. Behalve voor koffiebonen was die ook ideaal om kristalsuiker te vermalen tot poedersuiker. Misschien heb je er nog een op zolder staan? Maar het zal wellicht ook lukken met een moderne keukenmachine.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehehe, ik weet niet of de bovenburen het leuk vinden als ik bij ze op zolder ga snuffelen ;-)
Maar inderdaad een goede tip, ik weet dat mijn moeder dat vroeger ook deed, zal eens kijken of zij er nog een heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze was met 1 handje even het makkelijkste!

Andere antwoorden (7)

waarschijnlijk is het vochtig geworden.
Je kunt het in een fijne zeef doen en dan met een lepel doordrukken dan is het weer iets fijner en dan goed laten drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je legt een vel bakpapier neer. Daar strooi je de geklonterde poedersuiker op. Dan neem je de deegroller en walst het plat. Geen deegroller? Neem dan een al dan niet lege wijnfles.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
...en om het klonteren tegen te gaan kun je wat rijst toevoegen, dit absorbeert het vocht.

Zorg er uiteraard wel voor dat je strooigaatjes kleiner zijn dan de rijstkorrels, anders moet je zo hard kauwen. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi het in een vijzel en dan met de stamper aan de slag.

Daarna stop je de suiker in een gesloten bus waar geen vocht bij kan komen.

De suiker nooit rechtstreeks vanuit de bus in een warme dampende vloeistof als koffie of thee gieten.
Altijd een schone lepel gebruiken daarvoor. De lepel dus niet in de suikerpot bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de suiker ook een aantal uur op de verwarming zetten. Dan gaat het ook vocht eruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe de klonten in een hoge kom of beker en zet er de staafmixer even op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeel hard schudden!!
Het kan wel zijn dat je na afloop een beetje witjes ziet, maar in ieder geval is je poedersuiker weer poederig ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding