Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe smaakt moedermelk?

[In Londen wordt nu moedermelkijs verkocht in een ijssalon].

Smaakt het naar melk of toch anders? (Ik heb het gehad als baby, maar kan het me niet meer herinneren...)

13 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bah, wat een vies idee! IJs van moedermelk. Het moet niet gekker worden!
Alhoewel koemelk is natuurlijk ook van een moeder...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het smaakt zoet en een beetje weeïg. Het smaakte naar mijn idee ook minder romig dan koeienmelk, dat zou wel komen omdat koemelk meer eiwitten bevat. Het opvallendste vond ik de kleur en textuur. Moedermelk is wat wateriger en ook wat geliger van kleur. De smaak van moedermelk word ook beïnvloed door wat de moeder eet, baby's schijnen bijvoorbeeld een voorkeur te hebben voor melk van hun moeder als die knoflook heeft gegeten. Ook de kleur van moedermelk kan beïnvloed worden door wat de moeder eet, wortels geven de melk een oranje gloed terwijl groene groentes de melk een groene gloed hebben. De melk is dus eigenlijk geen dag hetzelfde van smaak want mensen(moeders) hebben een veel gevarieerder dieet dan koeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weeig, leuke woordspeling

Andere antwoorden (4)

Het smaakt heel zoet en een beetje waterachtig, er zit niet zo'n uitgesproken melksmaak aan als aan koeienmelk.
Ik vraag me trouwens wel af welke moeder zich laat melken om er ijsjes van te laten maken, zo leuk is zo'n kolfmachine nou ook weer niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
De moeders krijgen er poen voor. Bedankt voor je antwoord.
Ik ben op dit moment een moeder die borstvoeding geeft, en mijn ervaring ermee is dat het wel heel erg zoet is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het smaakt inderdaad zoet is mij verteld. Erg goed te vergelijken met paardenmelk. Als je het graag wilt proeven kun je een bezoekje nemen aan een paardenmelkerij bij jou in de buurt. Heb ik ook gedaan. Smaakt heel anders dan koeienmelk en komt het dichtst in de buurt van moedermelk qua smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk is alle melk moedermelk,of het nu van een schaap,koe of mens is. Staast er expliciet bij,dat het van een mensenmoeder is?
De smaak is zoeter dan van koemelk,het heeft wat weg van zoete taptemelk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding