Kaas kan je prima invriezen net als vleeswaren.
Zo een vraag is al eerder gesteld maar dan niet alleen voor kaas.
Zie antwoord bij de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het KAN wel, maar het wordt er beslist niet aantrekkelijker op. Het mondgevoel is eigenlijk weg dan. Alleen als je het vervolgens laat smelten (ver een ovenschotel of tosti ofzo) wil het prima. De smaak heft er niet echt onder te lijden, uitsluitend de structuur.

Gelukkig is kaas ook heeeel lang houdbaar zonder vriezer, zeker indien vacuum verpakt, en aan het blok nog langer dan in plakjes.

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-kaas-invriest.58279
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan maar niet te lang wand anders woorden het korreltjes maar je kan het max een week vriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus buiten de vriezer (in de koelkast) kan je het 2 weken bewaren en in de vriezer 1?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het na twee dagen al als korreltjes in het pak zitten. En een heel blok he !
Voortaan bewaar ik het dus maar gewoon in de koelkast ; dat gaat in een vacuumverpakking ook maanden lang goed.