Het vitamine gehalte per vrucht is door de natuur bepaald,die stoppen we er niet zelf in.
En kiwi en een mango bevatten ongeveer dezelfde voedingsstoffen als onze appels en peren. De hoeveelheden mineralen, suiker en zetmeel zijn vergelijkbaar.
De mango bevat echter iets meer vitaminen C dan de gewone appel, en de kiwi zelfs meer dan een sinaasappel, doch met de vitaminen A, B1 en B2 scoren kiwi en mango even hoog als de sinaasappel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om de zelfde reden dat zeewier in zeewater groeit en jij tanden hebt. Echt waar. De hoeveelheid vitamine in een vrucht is domweg een bijwerking van de evolutie. Daar is geen logische reden voor, geen rationele alsof het ontworpen is of ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
DAN een appel.