Is kauwgom wel goed voor je ?

Ik heb ergens gelezen dat als je kauwgom eet, je dan geen honger meer krijgt :s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Nee, het is niet gezond voor je; het zit vol met zoetstoffen.

Zou de substantie na het kauwen er op ook niet inslikken als ik jou was. Dat is namelijk ook niet erg gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Als je kauwgom eet krijg je juist wel honger. Je mond maakt namelijk de kauwbeweging, maar je maag krijgt geen vulling. De signalen van het eten kauwen gaan naar beneden, en je maag gaat uiteindelijk (als je veel kauwgum eet) "knorren".
Als je teveel kauwgum eet, vooral de suikervrije, gaat dat ook laxerend werken. Dus kauwgum in grote hoeveelheden, of te lang is niet goed voor je. Maar geldt dat niet voor alle snoep?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was het maar waar dat je er geen honger van krijgt dan at ik de hele dag kauwgom.

wat wel waar is is dat het veel onnodige stoffen bevat + laxerende. als je je kauwgom doorslikt dan.
als je er meer dan een pakje per dag van eet kan je ook aan de race gaan.