Waarom buikpijn na Chinees eten?

Waarom krijg ik altijd last van een opgezette buik, winderigheid etc. na Chinees eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Antwoorden (4)

Kan dat misschien komen omdat je lichaam niet tegen Chinees eten kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chinees eten heeft de neiging om nog wat uit te zetten nadat je het gegeten hebt. Probeer de volgende keer eens de helft minder te eten. Je zult zien dat je dan wel kunt nagenieten van de maaltijd zonder pijn.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je lichaam sterker reageert op deze keuken omdat er veel gebruik wordt gemaakt van vetsin (smaakversterker E261) Bij teveel inname hiervan kunnen er diverse allergische reacties optreden. (ook maag darm klachten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit iets in het Chinese eten waar jouw darmen niet goed tegen kunnen, iets dat je niet goed verteert. Om te beginnen krijg je nogal wat koolhydraten geserveerd in de vorm van rijst, bami, satésaus etc. Die veroorzaken sowieso winderigheid bij veel mensen. Het kan zijn dat de gebruikte olie de boosdoener is. Dat kan arachide olie zijn, die van pinda's wordt gemaakt. Kun je misschien niet goed tegen pinda's?