wat is het gewicht van een ei?

wij gaan brownies bakken en ik moet weten hoeveel een ei weegt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.7K

Het beste antwoord

Een ei weeg gemiddeld tussen 61 en 73 gram, afhankelijk van de grootte van het ei. Dan weet je natuurlijk nog niks, dus gewoon een middelgroot ei nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij het maken van brownies maakt het helemaal niet uit hoeveel een ei weegt. Recepten vragen meestal om hoeveelheden ei, en daar staat geen gewicht bij. Vaak worden grote, middelgrote of kleine eieren gevraagd, meer niet.

Ei in het browniedeeg zorgt voor een deel voor smeuigheid en voor een deel voor de stevigheid. Ik zou voor een bakblik van 23x23 cm 3 middelgrote tot grote eieren aanhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik uit ga van een kippeëi:

Maat S : minder dan 53 gram.
Maat XL: meer dan 73 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grrrrrr... dan leggen die, uit de kluiten gewassen barnevelders van mij, nog steeds S-jes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@JoseGP: geef je ze wel gras en kippegrit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gras maar heel af en toe, maar grit staat altijd ter beschikking. Ligt het daar aan? Het zijn trouwens wel lekkere eitjes.
Een kippenei ;
gewichtsklasse S (klein) onder 53 gram
" M (middel) 53-63 gram
" L (groot) 63-73 gram
" XL (extra groot) 73 gram en meer.
amc