Wat zijn lekkere hapjes voor iemand met een lactose allergie?

Morgen ga ik voor vriendinnen hapjes maken (ze eten thuis een klein beetje dus het wordt geen volledige maaltijd), één heeft een lactose allergie. Ik heb echter geen idee wat ze dan wel mag hebben! Hebben jullie tips?

Toegevoegd na 3 minuten:
Graag geen ingewikkelde recepten, maar gewoon iets makkelijks en lekkers :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn genoeg lekker recepten te bedenken. De onderstaande site is een heel handige site, je kunt er per allergeen of intolerantie op zoek naar lekkere recepten: http://www.kokenzonder.nl/

Hier wat ideetjes die volgens mij (maar kijk alle etiketten e.d. altijd goed na voor de zekerheid!) lactosevrij zouden moeten zijn. - Rolletjes van ham met asperge, cervelaat met augurk etcetera. - Mediterrane spiesjes, kipfilet in kleine blokjes snijden en minimaal een uur laten marineren in een mengsel van een paar eetlepels olijfolie, wat (verse) Italiaanse kruiden en een uitgeperst teentje knoflook. De marinade zeven, de kip bakken in de achtergebleven olie en om en om met in stukjes gesneden zongedroogde tomaat en kleine olijfjes aan prikkertjes rijgen. Voor een niet lactosevrije variant kun je dit nog aanvullen met blokjes feta. -Roosjes van gerookte ham met in het hart een bolletje meloen. Succes ermee en smakelijk eten alvast!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100