Wat wij vroeger deden was de rode kool,met de stam eraan ophangen in de schuur.
Boven aan een balk.
De schuur was bijna vorstvrij,maar wel een beetje vochtig.
Op een gegeven moment gaan de buitenste koolbladeren een beetje verschimmelen.
Maar hierdoordoor beschermden ze de rode kool.
Ze sluiten als het ware de kool af voor invloeden van buiten af.
Pelde je de rotte bladeren eraf,,dan kwam er een frisse rode kool tevoorschijn.
Zo kon een rode kool die je in oktober opgehangen had.
In maart nog gewoon gegeten worden.
En deze kwam fris voor de dag,bijna net zo als deze nu uit de grote koelhuizen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het om een hele rode kool gaat, dan kun je die heel lang bewaren.
Dat herinner ik mij nog: hele witte en rode kolen ging heel lang mee. Ook voordat er een koelkast in huis was.

Je kunt een hele rode kool zeker één tot twee maanden bewaren op een droge, koele en donkere plaats. Gesneden rode kool kan niet langer dan 2 tot 3 dagen worden bewaard.

Hier meer informatie over rode kool:

http://www.mijnreceptenboek.nl/ingredienten/koolsoorten/rode-kool.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een koele donkere plaats kan je een hele rode kool enkele maanden bewaren. Maar als de kool al gesneden is moet je die binnen twee dagen consumeren.
Amadea
13 jaar geleden
Hoe lang weet ik niet maar ik heb nu al bijna twee weken rode kool in de koelkast en die is nog steeds heel goed. Als je het snijd dan word het een beetje geel en die snij ik dan weg