Een oven hebben we niet en in een magnatron gaat het niet. Hoe maak je een diepvriespizza lekker warm?

Pizza, oven, magnatron

6 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een oven aanschaffen, tegenwoordig zijn die dingen echt niet duur
Herman63
6 jaar geleden
Helaas geen plaats voor, klein keukentje

Antwoorden (3)

In een grote koekenpan met passend deksel. Vet de bodem eerst in met wat olijfolie. Op een lage stand, anders verbrandt de bodem alsnog. Dus het duurt behoorlijk lang voordat het maaltijdbrood gereed is voor consumptie.
Amadea
6 jaar geleden
Een dubbelzijdige grillpan is het antwoord.

Zonder oven of magnetron kun je met een dubbelzijdige grillpan een poging wagen. Het kan zeker, de gebruiksaanwijzing geeft aan dat je bevroren voedsel ook kunt bereiden.

Je klapt hem open, legt je pizza op de onderste grill, klapt hem dan dicht en stelt met de knoppen aan de voorzijde hitte en tijd in.
Is in verschillende maten verkrijgbaar.

Deze heeft niets met het fornuis te maken, is elektrisch en kan ook voor bv steaks, hamburgers, toast, vis of koteletjes gebruikt worden.

Toegevoegd na 7 uur:
Met de pizza op de onderste grill, hang je de bovenste grill er boven in de juiste stand vast! dus wel hitte maar het raakt de bovenkant niet en zo heb je geen plakkende gesmolten of zelfs verbrande kaas!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan de pizza bakken in een DROGE pan met antiaanbaklaag, of in een gietijzeren pan. Doe het altijd laag vuur, dit is wel belangrijk omdat anders de onderkant verbrandt terwijl de bovenkant nog koud of bevroren is. Je krijgt op die manier een prima resultaat....een krokante bodem en een iets zachtere bovenkant.
Zorg wel dat er een goed passend deksel opzit!
Om hem zo door-en-door warm te krijgen moet je wel wat geduld hebben, want het duurt zo'n 25-30 min.om hem af te bakken.
Opwarmen kan je net zo doen als afbakken...op middelhoog vuur met een goed passend deksel en wat geduld.
amc