is wijn nou echt een dik maker? ik drink 3 glazen per avond( Rood) roken doe ik niet dus ik geniet van mijn wijntje

Weet jij het antwoord?

/2500

Alcohol is een dikmaker, en in wijn zit gemiddeld ongeveer 12% geloof ik. Dus dit is weldegelijk een dikmaker. Kort geleden heb ik overigens gehoord dat rode wijn & pure chocolade wel weer goed is voor je hart. (geen idee of dit een broodje aap verhaal is) Toegevoegd na 1 uur: Overigens is het over het algemeen zo geregeld dat het alcohol % in wijn en bier gelijk is op de totale hoeveelheid. Een glaasje wijn met 12,5% is bijvoorbeeld 100 ml terwijl een glas bier 5% bevat maar is dan ook 250 ml (een bevat in het bovenstaande voorbeeld dus meer calorieën)

1 Glas rode wijn staat voor 150 kcal. Een plak bruin brood is 70 kcal Dus ja rode wijn is een dikmaker. 3 glazen = 450 kcal en dus gelijk aan bijna 6.5 plakjes bruinbrood.

Ik geloof zelfs dat wijn nog meer calorieën bevat dan bier. Vaak denkt men dat bier een dikmaker is en dat is ook zo maar wijn is nog meer calorierijk dan bier dus.

Bronnen:
http://www.dieetblog.com/word-je-echt-dik-...

Bourgognewijn, rijk aan ijzer en belangrijke mineralen, bevat vrij veel calorieën dus die zou eventueel het gewicht iets kunnen verhogen, maar dit is zoals bij alle voeding, de ene persoon verdikt er van, de andere niet. In ieder geval bevestigen vele medische onderzoeken dat wijn een zeer goede invloed heeft op de gezondheid en dat men bij een gematigd wijnverbruik - 2 à 3 glazen per dag - vijf jaar langer zou leven dan een geheelonthouder, dus geniet er van !

(Bijna) alles wat je eet en drinkt, bevat Kcal. Ik drink dagelijks 4 tot 5 redelijke glazen (witte,droge) wijn en val toch af. Ligt er aan wat je eet en drinkt of het een dik maker is. Als je een dag (zoals ik regelmatig doe) minder eet dan kun je die paar wijntjes makkelijk hebben en kom je niet aan cq val je af. (of t gezond is, is een andere vraag...knipoog)

ja, in 1 glas zitten circa. 750 cal. ga maar na

Ha Ha, nu ook nog een ander antwoord: NEE, voor mij niet ten minste. Ik deed het weight watchers dieet en dan tel je calorieen. Als ik 's avonds op de bank zat en mijn punten telde had ik soms nog 3 punten "over". Dan kon ik kiezen: 1 stroopwafel (=2,5 punt), een halve gevulde koek (3 punten), 1 mini puntje brie (2,5 punten) of 2 (!!!!!) glazen wijn!!!!! Nou ieder zijn eigen keus maar de mijne was niet moeilijk. Dus natuurlijk levert wijn calorieen. MAAR als je moet kiezen tussen wijn als extraatje of iets anders zijn andere dingen VEEL erger. Zo doe ik dat!!! 3 glazen is trouwens mogelijk wel iets te veel in het kader van de alcoholverslaving maar 1 schijnt erg gezond te zijn voor je hart en 2 moet zeker kunnen. Geniet ervan!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100