Ik vraag me af of die 'verse' soepen in brik nu zoveel beter zijn dan de geconcentreerde varianten in blik.

Neem nu bvb. de tomatensoep van knorr, unox of campbells... Zouden die nu écht zoveel meerwaarden hebben aan voedingsstoffen of is het gewoon een marketing trucje om ze aan 4x de prijs te verkopen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Kant-en-klare soepen, sauzen en vele andere fabrieksproducten bestaan uit water met verdikkingsmiddelen, geur-, smaak- en kleurstoffen, een paar flinters groente, opgepimpte stukjes restvlees, zout en suiker. De verpakking, blik, stazak of brikpak maakt helemaal niets uit. Het is allemaal dezelfde inhoud, of liever het gebrek eraan. Soms worden dergelijke houdbare producten in het koelvak gezet om versheid te suggereren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als beide andere antwoorden waar, maar de link foodwatch vind ik reuze interessant.

Andere antwoorden (2)

Soep in zak, blik of pak, het maakt niets uit. Het is allemaal dezelfde fabriekssoep.
Het is inderdaad een marketingtruc. Je moet als fabrikant toch steeds weer wat nieuws verzinnen om je product aan de man te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Daar kan ik erg kort over zijn. De fabrikant doet elke dag weer zijn best om de mooiste marketing trucjes uit de kast te halen om zijn product goed te verkopen. Maar de soep is een soep uit een fabriek. Een fabriek die efficiënt moet werken om een zo hoog mogelijke winst te boeken. Soep uit blik of zak is wellicht lekker maar niet gezond of 'gezonder' en heeft niets met vers te maken. Vers is wat je zelf maakt. Waar je tijd in steekt. Maar helaas..... het lijkt erop of mensen geen tijd meer nemen voor echt goed en 'lekker' eten. Eigen schuld. dikke buik!