ik wil heel graag een dieet volgen, en ik heb er ook al op google naar gezocht, maar er zijn er zoveel! welk dieet moet ik volgen?

hallo, ik ben een meisje van 14 jaar, 1,58 meter lang en ik weeg 75 kilo, een gemiddeld meisje van mijn leeftijd weegt rond de 50. ik ben dus 25 kilo te zwaar en heb dringend een dieet nodig!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet geen dieet gaan volgen, althans niet op eigen houtje. Een te zwaar kind, en dat ben je, doet er goed aan als uitgangspunt te hanteren om naar een gezond gewicht te groeien, dus ernaar te streven om een paar jaar op hetzelfde gewicht te blijven. Alleen daarvoor heb je al professionele begeleiding van een diëtist nodig maar als je gewicht moet verliezen zeker! Zolang je daarover nadenkt is het goed om vast een paar maatregelen te nemen. Stop met frisdranken, vruchtensappen en geraffineerde koolhydraten, die veel voorkomen in snoep, broodbeleg en zogenaamde gezonde tussendoortjes. Probeer zoveel mogelijk volkoren en zelfgekookt voedsel te eten zonder liflafjes uit pakjes, blikjes en flesjes. Dergelijke producten zijn meestal vergeven van de suikers, waardoor je blijft eten omdat je honger niet gestild wordt.

Ga gezond eten, niet weinig en geen maaltijden over slaan maar gezond en mischien net iets minder. Ga vooral op de calorieën letten. En fruit is natuurlijk altijd een erg gezonde oplossing voor een tussendoortje. Neem vooral een goed ontbijt zodat je geen 'zin' krijgt in tussendoortjes.

Omdat je met je 14 jaar nog in de groei bent, mag je niet zomaar een dieet volgen. Je zult echt even naar de huisarts moeten om je te laten doorverwijzen naar een diëtist(e). Voor mensen van jou leeftijd gelden hele andere normen dan voor volwassenen. Daarnaast zijn veel diëten die je op internet vindt gebaseerd op fabels.

Mijn tips -stop met drinken van 'zoete dingen' alleen water drinken, dus ook geen water met een smaakje daar zit namelijk 0 calorieën in . -ga bewegen. maar dus echt actief bewegen niet bijv. de wii. dus cardio, dit houd in hardlopen. gewoon een halfuurtje om eerst mee te beginnen. -stop met vette dingen eten. eet maximaal 1 keer vlees in de 2 dagen. Vlees duurt meer dan 24 uur om te verteren, dus daarom maar 1 keer in de 2 dagen. -blijf goed ontbijten. -stop met snoepen, het enigste wat je mag snoepen is fruit, maar hiervan maar 2 stuks per dag nemen, want in fruit zitten ook calorieën. veel suc6

Bij een dieet zal je ervoor moeten zorgen dat je toch voldoende voedingsstoffen tot je neemt. Een dieet is ook specifiek persoonsgericht en moet worden afgestemd op je eetgewoontes. Hier op GV kan je makkelijk zeggen om minder te gaan eten en meer te sporten etc. Maar leg e.e.a. liever voor aan een gespecialiseerd iemand die je ook kan begeleiden.

Ga naar een dietiste en niet zelf rommelen met diëten. Hier zijn wat tips: ■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen. ■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten. ■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan. ■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen. ■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen. ■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn. ■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was. ■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven. Bronnen: dieetblog.com

Hey Kelsyyyy, Je bent inderdaad te zwaar en dat vind ik erg vervelend voor je. Een dieet is echter niet de oplossing. Het werkt namelijk niet voor op de lange termijn. Ik heb een link toegevoegd waar je kunt lezen waarom een dieet op lange termijn niet werkt (bovendien is het voor jouw leeftijd absoluut af te raden). Een dieet is sowieso op de lange termijn meestal niet vol te houden. Je kan er snel mee afvallen, maar in de praktijk zitten de kilootjes er naar een tijdje weer aan. Sterker nog; de meeste mensen komen er zwaarder uit. Ik weet niet of jij te veel eet (is dit zo?). Er is op de bron die ik heb toegevoegd ook veel te lezen over -ik citeer- 'Tips om voeding, lichaam en geest in harmonie te krijgen'. En daar staan nog helemaal niet zulke gekke tips in. Een van die tips is: - Eet altijd 3 maaltijden per dag. Helaas wordt namelijk nog teveel gedacht, dat het overslaan van bijvoorbeeld het ontbijt voor gewichtsverlies zorgt. Het tegendeel is echter waar: het risico om later op de dag overvloedig te gaan eten, is vele malen groter! Ook staat er wat over emo-eten, maar ik weet niet of dit bij jou het geval is. In ieder geval heel veel succes en maak je niet dik, maar ook zeker niet te dun. Je kunt het! Toegevoegd na 2 minuten: Een toevoeging is natuurlijk: beweging. En dan is mijn tip (gebaseerd op mijn ervaring): doe dan wel iets wat je leuk vindt. Ik ging naar de sportschool, maar dat vond ik geen 'reet' aan en deed ik puur voor het afvallen. Laat het wel leuk blijven en zorg niet dat je met tegenzin gaat sporten. En nogmaals; ik benadruk: geen dieet (OOK geen Sonja Bakker). Toegevoegd na 12 minuten: NOG een toevoeging (sorry hoor): ik heb je bmi uitgerekend en die is wel zorgelijk hoog. Daarom is het geen overbodige luxe om eens met een huisarts te praten (dat wil niet betekenen dat je op dieet moet/mag hoor). Toegevoegd na 14 minuten: Ah nee, ik schaam me, maar nog een allerlaatste toevoeging. Gezond eten is natuurlijk een aanrader, maar ga jezelf niet van alles verbieden. Zie een lekkernij en frisdrank als een extraatje en beperk dat (bijvoorbeeld) tot een keer per dag. Hoeveel je het gaat vermijden, des te erger je er naar gaat verlangen en dan ..... kan je je niet meer inhouden en prop je je helemaal vol.

Bronnen:
http://www.leerwiki.nl/Waarom_een_dieet_ni...

Welke je moet volgen ? Het GEEN dieet. Diëten maken namelijk uiteindelijk altijd dik, in de regel omdat je er te snel van afvalt en er geen goede eetgewoontes aan overhoudt. Als je nu al 75 kilo weegt, heb je de afgelopen jaren blijkbaar goed je best gedaan er meer in te krijgen dan er uit gaat. Dat moet je om zien te draaien. Dus gewoon normaal eten (3 maaltijden en drie gezonde tussendoortjes per dag), en wat meer bewegen. Meer dan een kilo of zelfs een pond afvallen in de week is ECHT niet nodig, want dat beklijft niet. Eet en beweeg gewoon als iemand van 50, 60 kilo, dan komt dat gewicht er vanzelf achteraan. Als je NU gaat crashdieten met veel te weinig eenzijdige voedingsmiddelen, wordt je gegarandeerd een levenslang lijnende dikke volwassene. Je hebt nu echter nog ZO jong dat je het tij nog kunt keren en de slechte eetgewoontes van thuis kunt afleren. Is eten wat de pot schaft geen optie (zelf koken neem ik aan zal nog niet gaan lukken) omdat jullie veel te vet en koolhydraatrijk eten, probeer dan de verhoudingen te veranderen : ruim 1/2 van je (niet te grote!) bord groente (zonder saus), 1/4 maximaal (liefst nog iets minder) vlees en 1/4 aardappels/rijst/pasta. Tussendoortjes vervangen door fruit en (light)zuivel en slechts af en toe iets lekkers. Niet makkelijk, maar wel je hele leven vol te houden. In tegenstelling tot vrijwel alle diëten. Hou ook eens een tijdje bij wat je eet ; het zal je verbazen zoniet doen schrikken. Daar kan vast wel een heleboel af. Toegevoegd na 1 minuut: Op jou leeftijd is het trouwens ook beslist geen schande eens bij de huisarts lang te gaan ; vermoedelijk kan hij je prima doorsturen naar een diëtiste. Die kan je alles vertellen wat je moet weten en een persoonlijk eetplan voor je opstellen.

Hoi ik ben ook 14 1.58 en ik probeer ook af te vallen (ik weeg 56) hier een paar tips: -eet niet meer na 8 uur 's avonds -eet altijd voordat je gaat sporten en niet na -doe iets wat je leuk vind zoals; dansen door je kamer, touwtje springen, hoepelen, of sporten met een vriendin. Als je leuke 'bewegende' dingen doet blijf je gemotiveerder. -drink 1 of 2 grote glazen water voor de maaltijd. Ik kan je geen dieet voorschrijven maar alle kleine beetjes helpen. Xxxx. Succes ermee!!

Volg GEEN dieet, je valt veel te snel af en als je na een dieet weer normaal gaat eten kom je heel snel weer bij. Eet genoeg maar wel gezond en beweeg meer. Als je geduld hebt en niet te snel afvalt blijven de kilo's ook eraf. Als er echt 1 dieet was dat blijvend hielp dan waren er niet zoveel dieten als er nu zijn. Kijk anders op www.voedingscentrum.nl of praat met een dietiste. Succes!

Ooit van een huisarts gehoord: Het beste dieet is het "eet de helft dieet", oftewel: Eet alles maar de helft van de hoeveelheid die je eerst at. Natuurlijk wel vnl. gezonde dingen eten en het snoepen zoveel mogelijk laten staan. Maar een enkel keertje snoepen mag wel anders is het niet vol te houden. En gun jezelf ruim de tijd om af te vallen, bijvoorbeeld 1-1,5 jaar. Die kilo's zijn er ook niet in een paar weken aangekomen dus ze kunnen er ook niet in een paar weken af gaan. Misschien is het goed om even een afspraak met een diëtiste te maken. Zij kan je nl. ook moreel ondersteunen en ik denk dat je dat wel nodig hebt want 25 kg afvallen is een hele klus. Rest mij nog te zeggen dat die 50 kg waar jij het over hebt een gemiddelde is, dus een paar kg daarboven zitten is helemaal niet zo erg.

Waarom denken mensen toch altijd dat het door de hoeveelheid en/of soort eten komt dat je gewicht stijgt? Denk eerst eens aan het volgende. Overgewicht hebben is vaak een manier om je 'veilig te voelen'. Om 'niet gezien te worden'. Om 'iets niet te hoeven'. Het is vaak een vicieuze cirkel; je kijkt in een grote spiegel, ziet je lichaam en krijgt een hekel aan jezelf. Aan dat lichaam, maar ook aan je 'IK' dat zo slap is en geen doorzettingsvermogen heeft. Dus loop je in gedachten jezelf uit te foeteren, waar je weer verdrietig van wordt, en dat verdriet kun je niet uiten dus grijp je voordat je er erg in hebt weer naar iets te eten. Letterlijk je emoties wegeten... voor het moment, want zolang die emoties er zijn, blijft dat overgewicht ook. Wanneer je zoals ik (en een heleboel anderen) ook de nodige kilo's teveel meezeult, heb je doorgaans errug weinig aan een dieet, welk dieet dan ook. Je begint eraan, valt af - en na verloop van tijd ben je terug waar je was, vaak met nog wat extra's. Kortom: diëten helpen niet blijvend. Zeker niet zolang je de onderliggende problemen niet aanpakt. Probeer je voor te stellen hoe je eruit zult zien wanneer je je ideale gewicht zou hebben. Vind je dat je het waard bent, een slank lichaam? Hoe voel je je dan? Wat komt er op je af? Ben je dan ineens populair? Of voel je je verlegen met al die aandacht? Kun je dat aan? Of krijg je het al Spaans benauwd bij het idee alleen al? Mentale verandering helpt. Wanneer het je lukt om je zelfbeeld bij te schaven zodat je bijvoorbeeld wèl gezien wilt worden, zul je merken dat je gewicht vanzelf volgt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100