Wat is het verschil tussen tapbier en een flesje bier, als je uitgaat van hetzelfde merk?

12 jaar geleden
in: Dranken
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een blinde test zou doen (uitgeschonken in een goed geschikt glas) tussen blikbier, flesbier en tapbier dan smaakt het meeste bier uit een blik het lekkerst! Maar de sfeer en het gezelschap maakt een tapbiertje voor de meeste mensen het lekkerste.

Het beste antwoord

Het bier is meestal hetzelfde, maar het schenken is anders.
Zelf vind ik tapbier lekkerder, maar de leidingen moeten wel heel goed gespoeld zijn.
Verder zal ook de atmosfeer bij een café anders zijn dan thuis en een mens proeft niet alleen met zijn papillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

wow, de smaak is zo heel anders van de tap dan van de fles. Van de tap smaakt altijd lekker fris, vers, als je het die benaming mag geven. Uit de fles smaakt het saai, ik kan er geen andere benaming voor vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De smaak.
Tapbier is lekker en flesje bier is het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet echt een verschil, tappen is gewoon verser. Het ligt aan je smaak, ikzelf vind uit een flesje het lekkerst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het uitgaan is het volgens mij zo dat het tapbier iets aangelengd wordt met water, dit is met bier in flesjes niet nodig.
Het verschil in prijs wordt ook bepaalt door de kostprijs van de verpakking; 50 liter bier in een fust is per liter goedkoper dan flesjes (per liter).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bierprijs per fust is zelfs voor de gemiddelde kroeg veel duurder per fust dan losse flesjes dit kan oplopen tot 100% duurder!
er is in principe geen verschil, maar doordat bij tapbier de koolzuurdruk aanepast kan worden kan er verschil ontstaan in hoeveelheid koolzuur wat bepalend is voor de frisheid en de termijn waarop t bier "doodslaat" . n biertje in n fles zal ook langer fris blijven dan datzelfde biertje uit de tap, dus kun je t rustiger aan doen... mocht je dat willen. proost!