Waar kun je Elise appels en Santana appels kopen?

Ik ben allergisch voor andere appels. Het schijnt dat deze appels bij veel mensen met een appelallergie geen allergische reactie geeft. Daarom dus.
Als iemand bekend is bij andere soort appels die ook geen(of weinig) allergische reactie geeft is dat ook goed(met verkooppunten uiteraard).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19K

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem met appels.
Omdat Santana zeker bij AH te koop is, heb ik ze een email gestuurd om te vragen of en wanneer ze de Elise gaan verkopen.

Dit is wat ze mij terugschreven:

Hartelijk dank voor uw bericht van 25-3-2011.
Albert Heijn verkoopt alleen de hypo-allergene appels genaamd Santana appels, klanten met een fruitallergie kunnen deze appels eten. De Santana is een Hollandse appel en is vaak alleen in het najaar beschikbaar. Of de Elise ook onderdeel wordt van ons assortiment is dit moment niet bekend. Wij hebben de betreffende inkoper wel op de hoogte gesteld, dat er vraag is naar deze appel, helaas kunnen wij niet garanderen dat deze ook daadwerkelijk in het assortiment wordt opgenomen.
Met vriendelijke groet,
Jessica Kerkhoven
Albert Heijn Klantenservice

Ik heb de vraag ook gesteld bij C1000 en Super de Boer, maar van hun nog geen reactie gekregen.

Toegevoegd na 2 uur:
Inmiddels van Super de Boer ook antwoord gekregen:

Allereerst willen wij u bedanken voor de genomen moeite ons te mailen.

Naar aanleiding hiervan kunnen wij u mededelen dat de door u genoemde appel op korte termijn niet bij Super de Boer zal worden opgenomen. Wellicht dat dit later wel zal gebeuren maar daar is op dit moment nog niets van bekend.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Annemieke Soorsma
Consumentenservice Super de Boer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Santana Appelen kan je bij C1000 kopen. Ze kunnen ze ook bestellen.
Ook veel AH filialen zijn ze verkrijgbaar.
Helaas zijn ze alleen verkrijgbaar van oktober tot en met juni.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AH heeft de Sultana al en ik denk dat je dus na de Sultana periode de Elise appels bij AH in de kratten zal liggen.
Jammer genoeg is Santana maar tot half januari te koop omdat de appels niet lang in de koeling houdbaar zijn. En hoewel Santana een smaak heeft die door veel mensen gewaardeerd wordt, was het jammer dat er tot nu toe maar uit één smaak hypoallergene appels te kiezen was.

Daar komt nu dus verandering in. Met de komst van Elise, een appel die zoeter is dan Santana, wordt de keuze groter. Daarnaast is Elise langer houdbaar dan Santana. Daarom kan een goede keten-aanpak, waarbij door de hele fruitketen wordt samengewerkt, er voor zorgen dat er in de toekomst van oktober tot juni hypoallergene appels in de schappen liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Natuurwinkel zijn ze bijna altijd wel te koop.
http://www.natuurwinkel.nl/
Er zijn veel filialen van de Natuurwinkel in Nederland.

Ik heb wel een tipje (ik ben ook allergisch voor appels): Je kan de appel eerst koken of 2 minuten in half-afgesloten bakje in de magnetron doen. Daarna reageer ik er niet meer allergisch op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.appelallergie.nl/pilot.htm

"De pilot-verkoopplekken voor biologische en gangbare Ŝantana is over heel Nederland. Bekend is nu de Hofwebwinkel voor Flevoland en omgeving, een aantal natuurvoedingswinkels en een supermarkt. Voor de adressen van de winkels zie www.stichtingvoedselallergie.nl

Vanaf half september is de Ŝantana via de Hofwebwinkel te koop. Vanaf oktober ook op de andere verkoopplaatsen.

Op de Open dag op 10 september kunt u zelf Ŝantana plukken bij de fruitteler van de hofwebwinkel. Dit is aan de Warmonderhof, Wisentweg 12, Dronten. Naast dat er velerlei biologische boerenacties te doen zijn. Op de site www.warmonderhofboomgaard.nl leest u hier meer over.
Via de Hofwebwinkel kunt u de Ŝantana online bestellen op woensdag en dan wordt het op vrijdag (bijna) thuis gebracht. De boeren bezorgen via www.hofwebwinkel.nl thuis in Flevoland, Friesland, Zwolle, Randmeren gebied, Apeldoorn, Utrecht en Amsterdam."