Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik bak (gepaneerde) vis, zo'n 200 gr. per keer, in een wok gevuld met ong. 1 liter arachide-olie. Na hoeveel keer moet ik de olie wegdoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Doordat je gepaneerde artikelen frituurt, blijft er paneermeel achter dat steeds donkerder wordt en de olie kleurt.
M.i. de olie filteren en dan kan die 10 keer worden gebruikt/verhit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het na 5 keer al verversen. Door het paneermeel wordt de olie heel snel vervuild. Het paneermeel verkoolt en dat is erg slecht voor je.
Je zou wel elke keer na het bakken de olie kunnen filteren via een trechter of zeef met keukenpapier. Dan filter je de paneermeel eruit. Dan blijft de olie langer zuiver.

Zelf ververs ik mijn olie na 3 x frituren, dan gaat hij ook ruiken als je de pan verwamt en frituurlucht is echt niet lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing