Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zeggen ze blauwe druiven ? Want je zegt ook geen blauwe wijn. En waarom zeggen ze witte druiven terwijl ze er groen uit zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blauwe druiven (ook wel zwarte druiven genoemd) danken hun naam aan hun donkerblauwe kleur.

De wijn die van blauwe of zwarte druiven wordt gemaakt is donkerrood van kleur, vandaar de naam rode wijn.

Witte druiven heten zo omdat ze heel licht van kleur zijn, een beetje gelig-groenig met tinten wit erin. Vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, mijn kinderen vroeger zich dit vanmiddag af.
Ik had vandaag druiven gekocht en wist daar dus geen antwoord op te geven.
En kon er niks zinnigs over vinden op internet, ik kreeg alleen maar dingen over wijn te zien.

Andere antwoorden (2)

Simpel! Witte druiven noemen ze wit omdat de sap uit de druif wit is! En niet groen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de wijn ook niet blauw is, en de druif wel.
Er zijn blauwe druiven (die druiven hebben een blauw-paarsige schil en donkerrood sap), er zijn rode druiven (donkerrode kleur en lichtrood sap) en er zijn wit/gelige/groenige druiven (met lichtgelig sap). Ik denk dat de naam van de laatste 'wit' heet, omdat lichtgeel niet zo gemakkelijk in de mond ligt.
Sommige rassen 'witte druiven' worden ook wel eens 'groene druiven' genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding