Wat zijn de meest favoriete hapjes op een feestje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K
Antoni
14 jaar geleden
Je hebt vast mijn vraag nooit gezien: http://www.goeievraag.nl/vraag/gewone-overtreffende-trap-gebleven-gezegd.6369
Antoni
14 jaar geleden
Nu ik er nog even over heb nagedacht, lijkt "favorietste" mij niet echt een bestaand woord. Misschien is "populairste" het beste synoniem. Het blijft lastig en leuk, taal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of toch gewoon "de meest favoriete".
Antoni
14 jaar geleden
Nee, iemands favoriete hapje is zijn lievelingshapje. Er is voor die persoon geen lekkerder hapje dan dat ene. Met dat hapje is een "eindpunt" bereikt. Het woord "favoriet" heeft (dus) geen vergrotende trap en geen overtreffende trap. De vraag zou dus moeten zijn: "Wat zijn de favoriete hapjes op een feestje?". "Wat zijn de populairste hapjes op een feestje?" zou ook kunnen. Zie ook: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=favoriet en http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=populair .

Antwoorden (19)

Afhankelijk van het soort feestje ;)

Wordt er veel gedronken: bitterballen
Wordt er minder gedronken: chips en nootjes volstaan
Wordt er niet gedronken: toastjes met bv eiersalade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn die zo tussen de 18 en 25 jaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is altijd zo op: fijngesnipperd uitje door 1 pakje monchou roeren, dit mengsel net als boter een een plakje schouderham smeren, strak oprollen en doormidden snijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, niet nodig, heeft zo al smaak genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik proberen klinkt lekker +1
Ha, die WiseGuy;

Op mijn feestjes gaan de pepernoten en het marsepein nog altijd het eerst op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blokjes pittige kaas met zuur en mosterd.
Plakjes leverworst, paardenworst, gekookte worst, grillworst, salami.
Voor de lijners: rauwkost in handzame stukken/reepjes en erbij een magere dipsaus.
Toastjes met een kaasplank en kaasmesjes erbij en schaaltjes salades, Kan iedereen zelf zijn toastje of cräcker of stokbroodsneetje zelf beleggen. Ook de toastjes zalm, paling, ossenworst, pate zijn niet te vergeten. Wat altijd wel op tafel staat zijn de schaaltjes nootjes, pinda`s, wokkels, chips, pretzels e.d. knabbels.

Ik denk dat dit, of een keuze eruit, in de meeste huiskamers staat bij een verjaardag/feestje.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo... ik ga alvast maar inkopen doen denk ik. +1
amc
14 jaar geleden
Wil niet zeggen dat je dit alles in huis moet halen! Je vroeg naar de populairste hapjes en dit is de doorsnee van de nederlandse feestgangers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sjee, nou hebbik honger
Chips altijd goed, je kan de moeilijkste culinaire toeren uit halen maar toch heb ik op een feestje het liefst chips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Borrelnootjes
Bugels
Olijven
Ronde pepers met geitenkaas
Roggebrood met stukjes haring en uitjes

Stukjes dun geroosterd wit brood met daarop:
- pesto/mozerella/blaadje oregano
- kruiden roomkaas/rauwe ham

Kleine plakjes stokbrood, besmeren met:
- pesto en geitenkaas
- pesto brie
- roomkaas/zon gedroogd tomaatje
- brie, honing en een walnoot
en verzin maar verder. Veel is mogelijk.
En dan dit even onder de gril. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitterballen. Alles wat gefrituurd is.

Wat ook goed gaat: wrap, roomkaas, zalm, kappertjes en rucola. Strak oprollen en plakjes van 1cm breed van snijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Blokjes aardappeltortilla
- stukjes kippenlever omwikkeld met katenspek
- "bootjes" van witlof gevuld met sellerie (of andere) salade
- mini pizza's
- stukjes pan con tomate
- tigres *
-eenhapslepels (amuselepels) gevuld met een lekker koude pasta salade.
enz.

* tigres (Spaanse tijgers) zijn: mosselschelpen, gevuld met mossel-bechamelvulling

Als het zoet moet zijn wordt het natuurlijk een ander lijstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemarineerde gedroogde tomaten
Gemengde olijven met look
Zoete pepers gevuld met verse kaas
Chips
Aperohapjes met zalm en geitekaas
Miniloempia's
Bladerdeeghapjes met emmental
Gerookte forelfilets,gerookte heilbot, gerookte zalm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vers fruit
Snij vers fruit in stukken en serveer dit op een mooie schaal. Of gebruik verse kant-en-klaar fruitsalades en serveer deze in een bowl met kommetjes ernaast.

Groenten
Snij groenten in stukken en serveer dit op een mooie schaal met kommetjes dipsaus erbij. Denk bijvoorbeeld aan komkommer, bloemkool, wortels, selderiestengels, radijsjes. Gebruik kant-en-klare of zelfgemaakte dipsausjes.

Kaas
Snij verschillende soorten kaas in hapklare brokken en serveer met prikkers. Gebruik bijvoorbeeld jonge kaas en komijnenkaas. Ook lekker in combinatie met augurken of zilveruitjes.

Vleeswaren
Snij verschillende soorten dikke plakken vlees in hapklare brokken en serveer met prikkers. Of rol dunne plakjes vleeswaren op en zet ze vast met een prikker. Gebruik bijvoorbeeld cervelaatworst en boterhamworst. Ook lekker in combinatie met augurken of zilveruitjes.

Sandwiches
Maak diverse sandwiches en snij deze in hapklare driehoekjes. Prik voor het gemak in iedere driehoek een prikkertje.

Koud vlees
Serveer verschillende soorten koud vlees, zoals drumsticks of gehaktballetjes. Eventueel met passende sausjes erbij.

Toastjes met kaas
Serveer verschillende soorten toastjes met 2 à 3 (Franse) kaassoorten.

Toastjes met salades
Serveer verschillende soorten toastjes met 2 à 3 salades, bijvoorbeeld een tonijnsalade of een selleriesalade.

Chips met dipsausjes
Serveer verschillende soorten chips met kommetjes dipsaus erbij. Gebruik kant-en-klare of zelfgemaakte dipsausjes.

Mini-pizza's
Snij een grote pizza in stukken of maak zelf kleine ronde pizzaatjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet anders zeggen dan +1
Gehaktballetjes met pindasaus! Succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan de grootte van het gezelschap, maar als wij bv een familiefeestje hebben zijn koude asperges met ham omwikkeld, altijd een succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak vaak tortillachips, met salsa, zure room, guacamole en kaas, even in de oven, is altijd een enorm succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gehaktballetjes maakt en van die bladerdeegplakken uit de vriezer door 4-en snijdt, dan leg je een gehaktballetje midden op het stukje bladerdeeg en dan vouw je de punten naar elkaar toe. In de oven en klaaar. Dit kan ook met knakworstjes. Die kan je dan in een stukje bladerdeeg rollen.
Super makkelijk en als ik dat maak is het altijd een grote favoriet op de hapjesschaal bij mij thuis! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bladerdeeg gevuld met fetakaas en verse perterselie
hier maak je een soort sigaarvorm van, even in de oven en klaar.

Dadels gevuld met walnoot.

Toast of stokbrood met roomkaas, en zalm.

Bitterballen/mini loempia's

Stokbroodje kruidenboter.

Wraps gevuld met bv roomkaas met zalm of geroosterde paprika.

Kaasballetjes(zelfgemaakte natuurlijk)
Lekker warm!

Die piccolientjes (ofzo) mini piza rondjes doen het ook erg goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tapas!!! momenteel erg populair, zo te koop bij AH en voor de creativelingen veel te vinden op het net!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chips moet er alle sinds zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Worstjes, blokjes kaas, toastjes, cherrytomaten.