Als de slager alle mooie stukken vlees van het dier heeft gesneden, blijft er aan het karkas restjes hangen.
In een soort centrifuge worden al deze restjes van de botten af geslingerd.. het zogenaamde separator vlees.
Daar maken ze snacks van, zoals kip nuggets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ala jw mooie gelijke lapjes, zoals filetjes enzo wilt snijden, houd je altijd kleine stukjes over, Deze worden dan nog kleiner gemaakt en in de snacks gebruikt. Het is dus verder geen verkeerd of minder vlees.
Vergelijk het met rondjes steken uit een meloen, dan houd je ook altijd restjes over
anneliez
13 jaar geleden
In ieder geval niet de beste kwaliteit vlees maar grotendeels echt het allerlaatste winbare restje. Separatorvlees is een restproduct uit de vleesindustrie. Botten van een uitgebeend karkas worden met behulp van een hogedrukmachine, de separator, ontdaan van de laatste in de voedingsindustrie verwerkbare vleesresten.

In België spreekt men ook wel van schraapvlees of spuitvlees, naar de manier van winning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast is het ook zo dat restvlees niet altijd vlees van hetzelfde dier betreft. Wanneer je bijvoorbeeld een frikadel eet, zit hier soms zowel rund- als kip- als varken- als paardenvlees in (afhankelijk van de kwaliteit, maar meestal wel).