Wat is een gezond en goedkoop tussendoortje om mee naar school te nemen?

Ik zit op de middelbare school en maak daar lange dagen. In zo'n lange middag krijg ik vaak trek. Ik wil liever niet te veel snoepen. Wat zijn gezonde en goedkopen tussendoortjes die je gewoon mee naar school kan nemen.

Ze mogen niet te duur zijn, niet te groot en geschikt om een dag buiten de koelkast of vriezer te bewaren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Het beste antwoord

-Bij de Aldi worden ook kleine pakjes fruityoghurt verkocht die je buiten de koelkast kunt bewaren.
-En fruit inderdaad. Wat ik vaak doe is een bak(je) vullen met meerdere fruitsoorten evt. in stukjes gesneden. Bijvoorbeeld appel, sinaasappel, druiven, en kersen. Lekker en heel gezond. Een banaan of een kiwi neem ik liever zo mee, vooral een banaan wordt er niet lekkerder van als deze een poos in stukjes in een bak heeft gezeten.
-Je kunt evt. ook nog groenten toevoegen zoals schijfjes komkommer, tomaatjes of worteltjes. Die snoepgroenten kun je ook vaak voorverpakt kopen in een plastic bakje.
-Vitalu crackers vind ik erg lekker en voedzaam.
-Bij de Aldi verkopen ze tegenwoordig ook rijstwafels met een smaakje (kaas of caramel). Ook lekker.
-Ontbijtkoek in vele maten en soorten te verkrijgen per
stuk voorverpakt.
-Ik weet niet of je aan kokendheet water kunt komen, want dan zou je ook b.v. pakjes cup a soup mee kunnen nemen naar school.
-Voorverpakte crackers van Wasa.
-En waarom neem je niet gewoon nog een extra (volkoren)boterham mee naar school, zodat je die 's middags lekker op kunt eten? Ook lekker, voedzaam en gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Lu crackers.
Lekker en in verschillende smaken.
In een zakje zitten 5 crackers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan van die kleine worteltjes, cherrytomaatjes of stukjes komkommer meenemen. Of misschien een suikervrije meergranenkoek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liga koekjes, sultana koekjes? Ontbijtkoek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hebben bij de aldi apart verpakte ontbijtkoeken, erg lekker en niet duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een banaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem lekker een appeletje mee en een peertje en een banaantje. Is goedkoop gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de middelbare school kun je echt stevige trek hebben.
Fruit is wel heel gezond maar daar heb je toch niet lang genoeg iets aan.

Voorverpakte koeken heb je in alle soorten en maten maar die kosten toch al snel 1,50-2 euro voor 6 stuks

Wat dacht je van 2 bruine boterhammen in een zakje met daarop iets zoets (want voor vleeswaren is het wel erg lang), pindakaas, chocolade pasta OF van die plakken kokosbrood.

Of, ook lekker, 2 speculaasjes op brood of 2 plakjes ontbijtkoek

Gegarandeerd heel goedkoop en niet echt slecht (is wel wat zoet maar dat kun je op die leeftijd nog best hebben)
12 jaar geleden
Een bakje fruitsalade die je verpakt in aluminiumfolie, zo blijft hij koel. Of stukjes bevroren watermeloen, lekker op een warme zomerdag!
Wat gebroken soepstengels om te dippen in een bakje smeerkaas of pindakaas.
Wat gedroogde vruchten zoals abrikozen.
Rijstwafels met of zonder smaakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fruit
het is gezond en niet duur een appel is ook lekker en gezond en je krijgt er geen trek daarna van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gekookt eitje kan lekker zijn of een stuk komkommer , of wortel.
12 jaar geleden
Sultana of mueslireep is ook heel gezond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vind je het een gek idee maar popcorn die jezelf maakt in de magnetron.gezoet met appelstroop.
Gaf ik mijn kinderen altijd mee naar school.
Verantwoord en gezond.
12 jaar geleden
'Dr staan echt al onwijs veel antwoorden, maar ik zou ook zeggen een appel! Kan je gewoon mee naar school nemen.

En wat ik altijd deed waren die rauwe worteltjes in een zakje ^^ heerlijk om daarop te kauwen, ik vond dat lekkerder dan chips!