Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de ingredienten van knoflooksaus?

Gisteravond bestelde ik bij de pizzeria/shoarmaboer een authentieke 'hollandsche' pizza shoarma. Nu kreeg ik er een cupje knoflooksaus bij. Het was dunner dan hetgeen wat je in de supermarkt koopt en het smaakte veel romiger en scherper.
Zou men die saus zelf maken, of is er ergens een recept van te vinden?

Ik weet dat ik een risico loop om nu antwoorden te krijgen wat ik helemaal niet wil weten, en dat dit een vraag is waarbij je de meest leuke antwoorden kunt geven qua bestanddelen, maar dat broodje aap verhaal kennen we al!
Het is gewoon echt een serieuze vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de saus gemaakt met Turkse of griekse yoghurt. Daar zit room aan toegevoegd. Verder voeg je daar verse knolook aan toe (2 tenen) en evt wat suiker en zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank vooral ook voor je serieuze antwoord, en ik ga dat thuis ook eens proberen te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou er niet serieus geantwoord worden op deze vraag? In iedergeval smakelijk!

Andere antwoorden (2)

In sommige landen bestaat knoflooksaus uit yohurt + augurk + knoflook + peper/zout (tzaziki), soms meer uit mayonaise (of miracoliwhip oid) + knoflook + bieslook. Afhankelijk hoe vers de saus is, is de smaak ook scherper of meer romig.
Natuurlijk kan je ook combineren; dus ipv majonaise neem je 1/2 yoghurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak gebruiken ze kant-en-klare knoflooksaus uit een emmer en doen daar zelf wat yoghurt of melk doorheen. Dan wordt het dunner ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding