Wat doet een slager met de uiteinden van een worst?

Wanneer een slager vleeswaren snijdt, dan houdt hij het laatste stukje over. Dat is niet meer fatsoenlijk te snijden lijkt mij. Wat doen ze met die restjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een fatsoenlijke slager en dierenvriend kan die restjes onmogelijk voor de honden van zijn klanten bewaren, er rest dus maar een oplossing; mee naar huis voor zijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De slager waar ik heb gewerkt bewaarde ze voor mensen met een hond =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat alle restjes de gehaktmolen in gaan om weer verwerkt te worden tot andere zaken. Weggooien zullen ze niet snel doen.
Beantwoord door een vegetariër ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken mensen die ze gebruiken in de gerechten die ze erbij verkochten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee naar huis nemen, en zelf op brood doen.
Heb ik een slagerszoon wel eens horen zeggen: wij eten thuis altijd de kontjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk heel toevallig in een slagerij, wij gebruiken een deel door het gehakt (rundvlees) en een deel gooien we weg (varkensvlees)
Het is dmij door mn baas verboden om het als dierenvoeding te verkopen maar ik weet dat andere dat nog wel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige soorten vleeswaar is prima geschikt om als blokjes door bijvoorbeeld de macaroni te doen. Als zodanig worden die kontjes wel verkocht maar ik weet niet of iedere slager dat doet.